En rosa klapptelefon, inspirert av Barbie, har opplevd en salgsboom etter å ha blitt populær på sosiale medier. Telefonen appellerer til ulike aldersgrupper, fra barn til voksne, som et alternativ til smarttelefoner.
Salgsledere melder om stor etterspørsel og utsolgte butikker. Barnevakten ser positivt på klapptelefoner for barn, men påpeker at de mangler enkelte funksjoner som Vipps.
En teknologi-ekspert er kritisk til telefonen og mener den forsterker kjøpepress blant unge jenter. Han oppfordrer foreldre til å prioritere aktiviteter som fremmer fysisk aktivitet fremfor skjermtid.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
NRK
20 dager siden
NRK
2 måneder siden
NRK
3 måneder siden
TV2
1 måned siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen
17 dager siden
Nettavisen
5 måneder siden
VG
2 måneder siden
Dagbladet
2 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
VG
13 dager siden
NRK
2 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
NRK
6 dager siden
VG