
«Clean label»-trenden: Forbrukere krever renere matvarer
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
«Clean label»-trenden, med kortere ingredienslister og færre tilsetningsstoffer, preger årets produktlanseringer i norske dagligvarebutikker. Forbrukere viser økt bevissthet om innhold, noe som driver etterspørselen etter renere varer og påvirker salgstallene betydelig.
«Clean label»-trenden, med kortere ingredienslister og færre tilsetningsstoffer, er dominerende i årets produktlanseringer i dagligvarebransjen.
Forbrukere viser økt bevissthet om innhold, noe som fører til større etterspørsel etter rene produkter og påvirker produsentenes tilbud.
Coop Extra opplevde salgsøkninger på opptil 1900 prosent for rene råvarer i sitt nye middagskonsept, som Gilde kjøttboller og Coop perletomat.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!