
Forbrukerrådet klager Shein inn til EU for manipulerende salgstriks
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Forbrukerrådet, sammen med 24 andre europeiske forbrukerorganisasjoner, har klaget klesgiganten Shein inn for EU-kommisjonen. De anklager selskapet for å bruke en rekke ulovlige og manipulerende metoder for å presse kunder til å handle mer enn de egentlig ønsker.
Forbrukerrådet og 24 andre europeiske forbrukerorganisasjoner har levert en klage mot klesgiganten Shein til EU-kommisjonen. De mener Shein benytter seg av manipulerende design og villedende markedsføringstriks, som falske nedtellinger og tvilsomme kundeanmeldelser, for å presse forbrukere til impulskjøp.
Elin Volder Rutle i Forbrukerrådet uttaler at disse metodene må opphøre, og krever at Shein følger loven. Klagen kommer samtidig som EU-kommisjonen allerede etterforsker Shein for andre brudd på forbrukerregelverket.
Forbrukerrådet påpeker at slike problematiske salgsmetoder er utbredt også hos andre netthandelsaktører og ber om en bredere granskning av bransjen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!