Lothepus' stavkirke i Odda lanserer ny vin
2 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
2 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
Leif Einar «Lothepus» Lothe har lansert en ny rødvin, «Lotherus Altervin», som skal selges på Vinmonopolet, i forbindelse med sin nye stavkirke-inspirerte campingplass i Odda. Dette prosjektet, med et budsjett på minst 200 millioner kroner, har allerede tiltrukket seg mange turister og skaper debatt rundt koblingen mellom kjendisnavn og alkohol.
Leif Einar «Lothepus» Lothe (55) har realisert en langvarig drøm med sin stavkirke-inspirerte bygning i Odda, som fungerer som hovedattraksjon for hans nye campingplass. Byggverket, som ikke er en tradisjonell kirke, huser restaurant, resepsjon og konsertarena, og har en 190 kilo tung hoveddør av norsk furu. Prosjektet, med et budsjett på minst 200 millioner kroner, inkluderer også ti hytter, en leilighet og lekeplass, og har kapasitet for 80 gjester.
Lothepus, som har Spar Kjøp-arvingene Tom Eide Knudsen og Iwan Eide Knudsen som medeiere i Lothepus Camp AS, rapporterer om «kaos» med turister i Odda og planer om helårsdrift med kurs og konferanser, med nærhet til skitrekket i Røldal. Han driver 10-15 selskaper, hvor konen Randi styrer campingen. Nå lanseres «Lotherus Altervin», en rødvin fra Santiago, Chile, med 5864 flasker, som blir den første av sitt slag i Norge.
Vinen, som lanseres på Vinmonopolet i september, utvider Lothepus' eksisterende drikkevareserie som inkluderer cognac, sider, gin, vodka og øl. På spørsmål om koblingen mellom hans navn og alkohol, svarer Lothepus kontant: «Det driter jeg i».
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!