
Lojaliteten faller kraftig blant norske Tesla-eiere
En ny undersøkelse avdekker et markant fall i lojaliteten blant norske Tesla-eiere. Kun litt over halvparten av dagens eiere sier de vil kjøpe merket igjen.
En ny undersøkelse avdekker et markant fall i lojaliteten blant norske Tesla-eiere. Kun litt over halvparten av dagens eiere sier de vil kjøpe merket igjen.
En undersøkelse utført av Loyalty Group viser at lojaliteten blant norske Tesla-eiere har sunket kraftig. Andelen som sier de vil velge Tesla igjen har falt fra 75 prosent i fjor til 51 prosent nå.
Mikkel Korntved fra Loyalty Group forklarer fallet med at problemer knyttet til utlevering og service har utfordret eiernes begeistring. Utviklingen er lik i Danmark og Sverige, men nedgangen er størst i Norge.
Samtidig øker lojaliteten for merker som Lexus, hvor 80 prosent vil kjøpe samme merke igjen. Til tross for lavere lojalitet, selger Tesla fortsatt godt, og Model Y forventes å bli Norges mest solgte bil i april etter økte utleveringer.
Mikkel Korntved
Loyalty Group
Bilbransje24.no
TV 2
Norge
Danmark
Sverige
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Nettavisen
20 dager siden
Nettavisen
1 måned siden
e24
13 dager siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
Dagbladet
3 måneder siden
Nettavisen
20 dager siden
Dagbladet
15 dager siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
TV2
2 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG