Nyhetssaker
Nettavisen nyheter: Lojaliteten faller kraftig blant norske Tesla-eiere
Artikkel

Lojaliteten faller kraftig blant norske Tesla-eiere

En ny undersøkelse avdekker et markant fall i lojaliteten blant norske Tesla-eiere. Kun litt over halvparten av dagens eiere sier de vil kjøpe merket igjen.

3 måneder siden siste oppdatering

1 min lesetid

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Lojaliteten blant norske Tesla-eiere har falt fra 75 prosent til 51 prosent på ett år.

Sammendrag

En undersøkelse utført av Loyalty Group viser at lojaliteten blant norske Tesla-eiere har sunket kraftig. Andelen som sier de vil velge Tesla igjen har falt fra 75 prosent i fjor til 51 prosent nå.

Mikkel Korntved fra Loyalty Group forklarer fallet med at problemer knyttet til utlevering og service har utfordret eiernes begeistring. Utviklingen er lik i Danmark og Sverige, men nedgangen er størst i Norge.

Samtidig øker lojaliteten for merker som Lexus, hvor 80 prosent vil kjøpe samme merke igjen. Til tross for lavere lojalitet, selger Tesla fortsatt godt, og Model Y forventes å bli Norges mest solgte bil i april etter økte utleveringer.

Kontekst

Mikkel Korntved

Loyalty Group

Bilbransje24.no

TV 2

Norge

Danmark

Sverige