
Lojaliteten faller kraftig blant norske Tesla-eiere
4 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
En ny undersøkelse avdekker et markant fall i lojaliteten blant norske Tesla-eiere. Kun litt over halvparten av dagens eiere sier de vil kjøpe merket igjen.
En undersøkelse utført av Loyalty Group viser at lojaliteten blant norske Tesla-eiere har sunket kraftig. Andelen som sier de vil velge Tesla igjen har falt fra 75 prosent i fjor til 51 prosent nå.
Mikkel Korntved fra Loyalty Group forklarer fallet med at problemer knyttet til utlevering og service har utfordret eiernes begeistring. Utviklingen er lik i Danmark og Sverige, men nedgangen er størst i Norge.
Samtidig øker lojaliteten for merker som Lexus, hvor 80 prosent vil kjøpe samme merke igjen. Til tross for lavere lojalitet, selger Tesla fortsatt godt, og Model Y forventes å bli Norges mest solgte bil i april etter økte utleveringer.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!