
Lojaliteten faller kraftig blant norske Tesla-eiere
En ny undersøkelse avdekker et markant fall i lojaliteten blant norske Tesla-eiere. Kun litt over halvparten av dagens eiere sier de vil kjøpe merket igjen.
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- Lojaliteten blant norske Tesla-eiere har falt fra 75 prosent til 51 prosent på ett år.
Sammendrag
En undersøkelse utført av Loyalty Group viser at lojaliteten blant norske Tesla-eiere har sunket kraftig. Andelen som sier de vil velge Tesla igjen har falt fra 75 prosent i fjor til 51 prosent nå.
Mikkel Korntved fra Loyalty Group forklarer fallet med at problemer knyttet til utlevering og service har utfordret eiernes begeistring. Utviklingen er lik i Danmark og Sverige, men nedgangen er størst i Norge.
Samtidig øker lojaliteten for merker som Lexus, hvor 80 prosent vil kjøpe samme merke igjen. Til tross for lavere lojalitet, selger Tesla fortsatt godt, og Model Y forventes å bli Norges mest solgte bil i april etter økte utleveringer.
Kontekst
Mikkel Korntved
Loyalty Group
Bilbransje24.no
TV 2
Norge
Danmark
Sverige