
Freia dropper regnbue-Non Stop for Pride: Kommersiell årsak
4 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Freia har besluttet å ikke lenger selge sine spesielle regnbueprodukter i forbindelse med årets Pride-feiring. Selskapet begrunner avgjørelsen med salgstall, noe som skaper spørsmål rundt timingen og eierselskapets globale rapportering.
Freia, som eies av Mondelez, har besluttet å ikke videreføre salget av sine spesielle regnbuefargede Non Stop og melkehjerter i forbindelse med årets Pride-feiring. Selskapet har solgt disse produktene de to foregående årene.
Ifølge kommunikasjonssjef Øyvind Olufsen i Freia er dette en «ren kommersiell beslutning basert på salgshistorikk og salgspotensiale», da det ikke lenger er kommersielt grunnlag for en egen pall med spesiell innpakning. Bortfallet av melkehjerter skyldes at de var en del av samme pall.
Beslutningen kommer samtidig som Freias eier Mondelez har gjort endringer i sin globale ESG-rapport, hvor omtale av likestillings- og mangfoldsarbeid og mål for minoriteter og kvinner i lederstillinger er fjernet. Mondelez Norge uttaler imidlertid at de vil fortsette sitt arbeid på området og redegjøre for dette i sin egen årsrapport for 2024.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!