
Parkeringsklagenemnda avviste klage om feil EasyPark-betaling
3 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
3 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
En Oslo-mann fikk avvist sin klage av Parkeringsklagenemnda etter å ha betalt for feil bil via EasyPark-appen. Dette resulterte i en kontrollsanksjon på 660 kroner, og nemnda understreket førerens ansvar for korrekt parkering.
En Oslo-mann opplevde å få en kontrollsanksjon på 660 kroner etter å ha parkert i Kongsveien 104-garasjen i april. Han hadde betalt via EasyPark-appen, men hadde uforvarende valgt sønnens bil i stedet for sin egen, noe han ikke la merke til i hastverket. Mannen klaget og hevdet at registreringsnummeret ikke var tydelig synlig på hans iPhone SE-skjerm, og mente appen burde kreve en klar bekreftelse av kjøretøyet.
Parkeringsselskapet fastholdt at ansvaret alltid ligger hos bilføreren, da EasyPark gir mulighet til å kontrollere registreringsnummeret både under og etter parkeringen. Parkeringsklagenemnda støttet selskapets syn i sitt enstemmige vedtak fra 25.
august, og konkluderte med at bilføreren ikke hadde vært tilstrekkelig aktsom. Dermed ble boten stående, til tross for at betaling for parkering faktisk var utført, men for feil kjøretøy.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!