
Rema 1000-kampanje tolkes som Trump-kritikk i Danmark
4 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
En ny Rema 1000-kampanje i Danmark vekker oppsikt. Kampanjen tolkes av mange som en markering mot Donald Trump.
Artikkelen beskriver en ny kampanje fra Rema 1000 i Danmark som fokuserer sterkt på danske produkter. Kampanjen, med slagord som «Meget mere dansk! », tolkes av mange som en indirekte kritikk av USAs tidligere president Donald Trump og amerikanske varer.
Dette skjer i en tid med økende boikott av amerikanske produkter i Europa og Canada. Detaljehandelsekspert Bruno Christensen mener Rema 1000s initiativ har samme mål som konkurrenten Salling Groups stjernemerking av europeiske varer. Dansker som Jens Olsen og Michael Ramgil Stæhr uttrykker sterk misnøye med Trumps politikk og boikotter amerikanske varer.
Rema 1000 selv sier kampanjen handler om deres satsing på danske varer, selv om tilbudsavisen også inkluderer europeiske og noen amerikanske produkter. Rema 1000 Danmark opplever samtidig sterk vekst etter oppkjøpet av ALDI-butikkene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!