Deltakere i TV2-programmet «Boksen» ble ikke transportert i de gule boksene, slik TV-bildene kan ha gitt inntrykk av. Influenser Trygve Bennetsen avslørte på Snapchat at deltakerne ble fraktet med bil eller båt med bind for øynene og headset.
Pressekontakt for programmet, Siril Vatne-Meling, bekrefter at boksene stort sett ble plassert på et sted, og deltakerne fraktet dit. Under oppgaver kunne deltakerne ha på headset i opptil to timer med lyder som «Stavangerradio».
I en episode med hundeløp fikk deltakerne minimumsinformasjon om sikkerhet, og beskjed om å holde hendene samlet, men ikke om oppgavens mål.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» plasserer en rekke kjendiser i en gul boks og frakter dem til et ukjent sted. Når boksen åpnes, må deltakerne utføre en oppgave de ikke vet hva er. Programleder Mads Hansen er den eneste som kjenner til oppgavene. Serien beskrives som et morsomt og underholdende konsept, selv om det kan virke dumt ved første øyekast. Anmelderen mener serien er verdt å se, og at den appellerer til et bredt publikum.
4 måneder siden
Dagbladet har forsøkt å avdekke innholdet i den mystiske «Maskorama»-boksen som gis til seere som gjetter riktig identitet på deltakerne. NRK holder innholdet hemmelig, men diskusjonsforum på nettet spekulerer i at boksen inneholder en nøkkelring, bilder av deltakerne med og uten masker, et armbånd og en minimaske. Det spekuleres også i om vinnerne må signere en taushetskontrakt. NRK bekrefter ikke innholdet, men sier at det er en overraskelse for vinnerne. Dagbladet har ikke klart å få en bekreftelse fra NRK om hva boksen inneholder.
3 måneder siden
TV-anmeldelsen av «Boksen» gir serien terningkast 4. Programmet beskrives som et konkurransedrevet kjendisreality-konsept der deltakerne fraktes i en gul boks til ulike oppgaver. Disse oppgavene krever detektivarbeid og resonnering, og deltakerne må ofte tenke selv for å finne løsningen. Serien inneholder både individuelle og gruppeoppgaver, og elementer som er kjent fra andre realitykonsepter. Anmelderen påpeker at programmet kan oppleves som seigt til tider, men at det likevel er verdt å se. Deltakerne konfronterer frykt og viser sterke følelser, noe som er typisk for denne typen programmer.
1 måned siden
Artikkelen tar for seg deltakernes opplevelser og tilbakemeldinger etter TV-programmet «Boksen» på TV2. Emma Ellingsen forteller at responsen har vært variert, med kritikk for å klage, men hun forstår at dette inntrykket skapes av TV-bildene. Hun understreker at mye skjer bak kamera som seerne ikke får med seg. Espen Fiveland har stort sett fått positive tilbakemeldinger, selv om han erkjenner å ha vært i noen uheldige situasjoner. Han avviser at han bevisst har forsøkt å sette andre deltakere i et dårlig lys.
1 måned siden
Deltakere i TV 2-programmet «Boksen» reagerer på programleder Mads Hansens provoserende lederstil. Espen Fiveland kalte Hansen en sadist etter en episode med hunder, mens Katarina Flatland måtte jobbe med sin aggresjon. Hansen selv bekrefter at han trives i rollen som den som provoserer og tar imot kritikk. Finalen av programmet inkluderte en oppgave hvor deltakerne klatret opp i en vindmølle, noe som angivelig er første gang sivile har fått tillatelse til.
1 måned siden
I finalen av TV 2s program «Boksen» ble deltakerne Emil Meek, Mathilde Storm og Espen Fiveland utfordret til å klatre opp i en vindmølle ute i havet for å løse en gåte. TV 2 samarbeidet med Energy Innovation og Zephyros for å realisere oppgaven, som fant sted utenfor Kvitsøy i Rogaland. Produksjonen understreker at sikkerheten var prioritert, med et team til stede på vindmøllen og båter samt helikopter i beredskap. TV 2 har ikke ønsket å kommentere de økonomiske aspektene ved oppgaven.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
4 måneder siden
En ny sesong av realityprogrammet «Sistemann ut» er under innspilling, der kjendiser konkurrerer i 40 øvelser for å kåre «Norges mest allsidige kjendis». Deltakere har brutt kontrakter ved å dele glimt fra innspillingen i sosiale medier. Dagbladet har, gjennom observasjon, avslørt 33 av deltakerne, inkludert profiler som Marte Bratberg, Lillian Müller og Stig André Berge. TVNorge og Warner Bros. Discovery har ikke offentliggjort den offisielle deltakerlisten. Programmet er kjent for å ha mange deltakere; forrige sesong hadde 56.
3 måneder siden
TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte. Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen. «Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.
17 dager siden
Influenser Hedda Skaug opplevde seg manipulert av produksjonen av TV2-programmet «Spillet». Deltakerne mottok en pakkeliste som feilaktig antydet at de ville bli sendt til en gapahuk ved utstemning. Skaug mener produksjonen bevisst forsøkte å påvirke deltakernes psykiske tilstand gjennom villedende informasjon og strategisk plasserte objekter i huset. Hun beskriver innspillingen som psykisk utfordrende, men fant trøst og økt fokus i utendørs trening, til tross for kalde forhold.
1 måned siden
Artikkelen avslører de strenge forholdene deltakerne i TV-programmet «Spillet» lever under, forhold som ikke vises på TV. Kjendisene filmes døgnet rundt, men får kun tilgang til mobiltelefoner to ganger om dagen. De kan ikke bevege seg fritt utenfor innspillingsområdet, noe som skapte rastløshet hos flere. Deltakerne lager frokost selv, mens lunsj og middag leveres av catering. Vaktene passer på sikkerheten, og produksjonen tilrettelegger for lufteturer ved behov. Begrensningene er satt for at deltakerne skal fokusere fullt på spillet.
1 måned siden
Deltakere i årets «Love Island» har vakt oppsikt med svarte ringer, som er Oura-smartringer som måler puls og aktivitet. Ringene brukes under hele oppholdet, men er kun aktivert under «heart rate»-konkurransen. Deltakerne fikk utdelt Samsung-mobiler for bilder og meldinger fra produksjonen, men måtte levere tilbake ringene etter innspilling.
18 dager siden
Deltakere i «Kompani Lauritzen» forsøkte å smugle med seg ulovlige gjenstander inn på Bømoen leir. Magnus Gruer forsøkte å ta med bilder, tyggis, en Mac og en telefon, men kun bildene og tyggisen slapp gjennom. Morten Thoresen smuglet godteri, men spiste det ikke under oppholdet. Anette Trettebergstuen angrer på at hun ikke tok med seg noe, da hun savnet sjokolade og godteri. Kommunikasjonsansvarlig for programmet understreker at deltakerne får utdelt en liste over hva som er tillatt og får det de trenger av produksjonen.
2 måneder siden
Deltakere i «Kompani Lauritzen»- opplevde å bli bedt om å stille i fine klær før de skulle gjennomføre en gjørmeløype, noe som overrasket flere. Caroline Berg Eriksen og Tale Torjussen følte seg lurt da de måtte gjennomføre løypa i sine private klær, som ble tilgriset og ødelagt. TV 2 har erstattet ødelagte eiendeler, men ønsker ikke å kommentere erstatningssummene. Kanalen presiserer at deltakerne var informert om at klær kunne bli ødelagt, og at dette markerte overgangen fra sivil til militær tilstand.
2 måneder siden
Den norske realityserien «Boksen» opplever internasjonal suksess og er nå solgt til den finske TV-kanalen Nelonen. I programmet plasseres deltakerne i lukkede bokser hvor de må gjennomføre utfordringer. Serien er tidligere kjøpt opp av TV-kanaler i Nederland og Danmark. «Boksen» er utviklet av Seefood TV for TV 2 Norge, og utforsker menneskets frykt for det ukjente. Aleksander Herresthal, kreativ direktør i Seefood TV, forventer ytterligere avtaler etter London TV Screenings 2025, hvor serien presenteres.