TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte.
Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen.
«Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
2 måneder siden
Den norske realityserien «Boksen» opplever internasjonal suksess og er nå solgt til den finske TV-kanalen Nelonen. I programmet plasseres deltakerne i lukkede bokser hvor de må gjennomføre utfordringer. Serien er tidligere kjøpt opp av TV-kanaler i Nederland og Danmark. «Boksen» er utviklet av Seefood TV for TV 2 Norge, og utforsker menneskets frykt for det ukjente. Aleksander Herresthal, kreativ direktør i Seefood TV, forventer ytterligere avtaler etter London TV Screenings 2025, hvor serien presenteres.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» plasserer en rekke kjendiser i en gul boks og frakter dem til et ukjent sted. Når boksen åpnes, må deltakerne utføre en oppgave de ikke vet hva er. Programleder Mads Hansen er den eneste som kjenner til oppgavene. Serien beskrives som et morsomt og underholdende konsept, selv om det kan virke dumt ved første øyekast. Anmelderen mener serien er verdt å se, og at den appellerer til et bredt publikum.
1 måned siden
TV 2 rapporterer om en suksessfull start for sesong to av «Spillet». Premieren ble sendt på søndag og har samlet 537.000 seere det første døgnet, en økning fra fjorårets 398.000. Programredaktør Trygve Rønningen er svært fornøyd med de positive tilbakemeldingene og forventer at seertallene vil stige. Årets deltakere inkluderer profiler som Hanne Krogh, Oskar Westerlin, Sofie Karlstad og Jan Fredrik Karlsen.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
1 måned siden
Flere norske realitykonsepter har den siste tiden blitt solgt til utlandet, deriblant «Boksen», «Norges dummeste» og «Påskekrimlekene». «Boksen», som sendes på TV 2, er solgt til åtte land. Ideen til «Boksen» oppstod under pandemien, da den kreative lederen i produksjonsselskapet Seefood TV kjedet seg. Kanalene har signalisert at de ønsker seg «kjendisreality». BBC Studios har nylig kjøpt «Norges dummeste», og Sverige er første land til å lage sin egen versjon. Flere TV-folk ser nå til Norge, som ifølge Kampanje er blitt et foregangsland innen reality-TV.
1 måned siden
Første episode av den nye sesongen av «Spillet» har hatt 537.000 seere det første døgnet, ifølge TV 2. Dette er en økning fra fjorårets premiere som hadde 398.000 seere. Programredaktør Trygve Rønningen i TV 2 uttaler at dette er en fantastisk start, og forventer at seertallene vil øke i dagene som kommer. Fjorårets premiere ble sluppet annerledes, noe som gjør tallene ikke helt sammenlignbare. Etter tre døgn i fjor hadde «Spillet» 815.000 seere. VG ga fjorårets sesong terningkast fem.
1 måned siden
TV-serien «Team Pølsa» fortsetter sin suksess med over én million seere på første episode. Fredag samlet arrangementet i Granåsen 15.000 tilskuere. NRK melder om et snitt på 850.000 seere for serien, der episode tre allerede er sett av over 600.000. En kommentator i VG beskriver opplevelsen i Granåsen som et av de største øyeblikkene i ski-VM. NRK lover flere sterke opplevelser og overraskelser fremover.
3 måneder siden
Premieren av «Hver gang vi møtes» på TV 2 samlet 550.000 seere det første døgnet, noe som er den beste premieren for serien siden 2019. Årets sesong har artister som Stein Torleif Bjella, Carola Häggkvist, Thomas Dybdahl, Ina Wroldsen, Kjartan Lauritzen, Astrid S og Jonas Benyoub. Fjorårets premiere hadde 435.000 seere, noe som viser en økning i seertall for årets sesong. Programmet hadde premiere 1. januar, som er tradisjon for TV 2.
1 måned siden
TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene. Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.
3 måneder siden
Sesong 16 av «Mesternes mester» hadde premiere med 900.000 seere, noe som er på samme nivå som fjorårets premiere. Til sammenligning hadde premieren i 2023 1.039.000 seere. Til tross for en liten nedgang i seertall for premieren, var 2024-sesongen NRKs mest sette program med et snitt på 1,2 millioner seere per episode. Prosjektredaktør i NRK, Pia Basberg, sier at dette er en god start og forventer at seertallene vil stige på NRK TV. Hun lover en energisk sesong med nye konkurranser, gripende portretter og godt samhold.
1 måned siden
Den tolvte sesongen av «Stjernekamp» hadde premiere på NRK og trakk 622.000 seere, en økning på 60.000 fra forrige sesong i 2023. Stian «Staysman» Thorbjørnsen er ny programleder, mens Kristoffer Olsen er nytt medlem i dommerpanelet. NRK melder om stort engasjement rundt programmet og forventer flere musikalske høydepunkter.
1 måned siden
NRK opplevde en god TV-helg med premiere på «Stjernekamp» som hadde 622.000 seere, en økning fra forrige sesong. Den nye dramaserien «Rekviem for Selina», inspirert av influencere, har også hatt en god start med nesten 300.000 seere på under to døgn. Sophie Elise Isachsen har jobbet som manuskonsulent på serien. TV 2s «Kompani Lauritzen» hadde en nedgang i seertall sammenlignet med fjoråret, men de to første episodene har passert en million seere totalt. «The Voice» holder et stabilt seertall sammenlignet med fjoråret.
3 måneder siden
De to første episodene av «Mesternes mester» har i snitt blitt sett av over én million seere. Premiereepisoden hadde 1.275.000 seere, mens den påfølgende episoden ble sett av 1.114.000. Seertallene gjelder til og med 5. januar. Selv om årets premiere hadde en liten nedgang i seertall sammenlignet med fjoråret, ligger programmet godt an. I 2024 var «Mesternes mester» NRKs mest sette program med et snitt på nesten 1,2 millioner seere per episode. Det gjenstår å se om årets sesong vil slå seerrekord, men de foreløpige tallene er lovende.
3 måneder siden
Sesongpremieren av «Hver gang vi møtes» har oppnådd 550 000 seere det første døgnet, det høyeste seertallet siden 2019. Programmet hadde en økning på nesten 100 000 seere sammenlignet med fjorårets premiere. Carola Häggkvist var hovedgjest i første episode, hvor hun ble overrasket av sin datter som sang sammen med Stein Torleif Bjella. Ina Wroldsen er hovedgjest i neste episode. Programdirektør i TV 2 uttrykker stor tilfredshet med mottakelsen og roser produksjonsselskapet Mastiff for en flott programserie. Denne sesongens artister inkluderer også Thomas Dybdahl, Kjartan Lauritzen, Jonas Benyoub og Astrid S.