Nesten en halv million husstander, tilsvarende opp mot en million nordmenn, mister tilgangen til TV 2s sendinger, inkludert ski-VM, på grunn av en konflikt mellom TV 2 og Telia.
Telia-kunder får ikke lenger tilgang til TV 2s innhold.
TV 2 bekrefter at det ikke er oppnådd enighet med Telia, noe som betyr at mange seere vil gå glipp av viktige sportsbegivenheter.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Nesten en halv million nordmenn kan miste TV-sendingene fra ski-VM i Trondheim grunnet konflikt mellom TV 2 og Telia. Distribusjonsavtalen utløper 28. februar, og forhandlingene har ikke ført frem. Uenigheten kan føre til at Telias kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler som sender den avsluttende helgen av mesterskapet. TV 2 oppfordrer seere til å abonnere på TV 2 Play, men understreker at de fortsatt jobber med å finne en løsning med Telia. Telia bekrefter at de jobber med å komme til enighet med TV 2 om en avtale.
2 måneder siden
Telia og TV 2 har ikke kommet til enighet om en ny TV-avtale. Det resulterer i at Telias kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler og strømmetjenester fra og med 1. mars. Dette berører nesten en halv million Telia Play-kunder, som nå går glipp av populære programmer og deler av Ski-VM i Trondheim. Både Telia og TV 2 beklager situasjonen overfor sine kunder og seere, etter at forhandlingene ikke førte frem til enighet.
1 måned siden
Nesten 500.000 Telia-kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler etter brudd i forhandlingene om en ny distribusjonsavtale. Dette skjer samtidig som TV 2 skal sende de tre siste dagene av ski-VM i Trondheim, inkludert femmil for menn og kvinner, samt stafett for kvinner. Telia beklager situasjonen og tilbyr kompensasjon til sine kunder. TV 2 bekrefter manglende enighet og foreslår at seerne bytter TV-distributør eller abonnerer på TV 2 Play for å få tilgang til innholdet.
1 måned siden
TV 2 og Telia har ikke blitt enige om en ny distribusjonsavtale. Dermed mister nesten 500.000 Telia-kunder tilgangen til TV 2s kanaler og innhold. Dette skjer samtidig som TV 2 skal sende de siste dagene av ski-VM i Trondheim, inkludert femmila for både menn og kvinner. Telia beklager situasjonen og tilbyr kompensasjon til sine kunder i form av TV-poeng eller kontantkompensasjon. TV 2 bekrefter at det ikke er noen avtale med Telia og fokuserer på å tilby seerne alternative måter å få tilgang til innholdet sitt, som å bytte distributør eller tegne et TV 2 Play-abonnement.
1 måned siden
Telia-kunder kan miste de siste dagene av ski-VM etter at forhandlingene med TV 2 brøt sammen. Nærmere 460.000 kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler, inkludert viktige konkurranser som stafett og hopp. Telia beklager situasjonen og sier de er åpne for å gjenoppta forhandlingene. TV 2 melder om stor pågang fra seere som ønsker tilgang til innholdet deres. Telia tilbyr kompensasjon til sine kunder i form av TV-poeng eller månedsrabatt, mens kunder i sameier og borettslag må avtale kompensasjon direkte med styret.
1 måned siden
500.000 Telia-kunder risikerer å miste tilgangen til TV 2s sendinger fra ski-VM i Trondheim, inkludert femmila, grunnet manglende enighet om en ny distribusjonsavtale. Norges Skiforbund uttrykker bekymring for redusert eksponering, da VM er et viktig utstillingsvindu. TV 2 beklager situasjonen, men påpeker at kundene kan få tilgang til innholdet via TV 2 Play. Telia beklager også og tilbyr kompensasjon til sine kunder i form av en månedsrabatt. Kunder må tegne et TV 2 Play-abonnement for å se VM.
2 måneder siden
TV 2 og Telia har ikke klart å komme til enighet om en ny distribusjonsavtale. Dette fører til at 457.000 Telia-kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler og strømmetjenesten Play. TV 2 beklager situasjonen og sier de har jobbet i flere måneder for å få til en avtale. Kunder kan fortsatt se TV 2 ved å bytte leverandør eller tegne et TV 2 Play-abonnement direkte. Avtalen mellom TV 2 og Telia gikk ut 28. februar, og forhandlingene fortsatte uten enighet.
2 måneder siden
Telia og TV 2 har ikke kommet til enighet om en ny distribusjonsavtale, noe som resulterer i at 457.000 Telia-kunder mister tilgangen til TV 2s kanaler og strømmetjenesten Play. Forhandlingene pågikk på overtid, men partene klarte ikke å finne en bærekraftig løsning. TV 2 beklager situasjonen, men understreker at kundene fortsatt kan se deres innhold via TV 2 Play eller andre tv-distributører. Telia beklager også ovenfor sine kunder og sier de har forsøkt å komme til enighet om en konkurransedyktig avtale.
2 måneder siden
Telia og TV 2 forhandler om en ny TV-avtale før fristen ved midnatt. Hvis de ikke kommer til enighet, kan 457.000 Telia-kunder miste tilgangen til TV 2 Direkte, Nyhetskanalen og strømmetjenesten TV 2 Play fra 1. mars. Telia informerte sine kunder om situasjonen i slutten av januar og tilbyr kompensasjon i form av 50 ekstra TV-poeng eller en månedlig kontantkompensasjon. TV 2 opplyser at de ønsker en avtale og har oppdatert sine kunder via hjelpesidene sine.
27 dager siden
Telia-kunder er frustrerte etter at TV 2-kanalene ble fjernet fra deres TV-pakker grunnet manglende enighet om en ny distribusjonsavtale. Kunder klager over manglende informasjon og utilstrekkelig kompensasjon, og mener de ikke får det de betaler for. Telia tilbyr poeng eller en kontantkompensasjon, men Forbrukerrådet mener dette er utilstrekkelig for mange, spesielt de som bor i sameier. TV 2 beklager situasjonen og erkjenner at avstanden mellom partene er stor, men understreker at kundene finner veien til TV 2s innhold på andre måter.
5 dager siden
Telia bekrefter at de jobber med organisatoriske endringer som inkluderer nedbemanning i Norge, men vil ikke oppgi hvor mange stillinger som berøres. Selskapet har 1.426 ansatte i Norge og opplever økonomiske utfordringer med lavere inntekter og driftsresultat sammenlignet med fjoråret. Telia Norge-sjef Morten Sørby uttrykker misnøye med utviklingen. En pågående konflikt med TV 2 har ført til at Telias TV-kunder ikke har hatt tilgang til TV 2-kanalene siden mars, noe som påvirker situasjonen. Telia har tidligere gjennomført flere kuttrunder, blant annet med 245 stillinger berørt høsten 2023 og 25 stillinger tidligere samme år.
3 måneder siden
Norske TV-seere går glipp av de to siste rennene i Hoppuka på lineær TV, da ingen norske kanaler har kjøpt rettighetene på grunn av for høye priser. Hoppsjef Jan-Erik Aalbu beklager situasjonen, spesielt med tanke på at Johann André Forfang fortsatt kan vinne sammenlagt. De to siste rennene kan strømmes gratis på Eurovision Sport, men dette anses ikke som en ideell løsning. Aalbu mener det er et metningspunkt for sportsrettigheter og at nye løsninger må vurderes. Tidligere har NRK eller TV2 kjøpt rettighetene til rennene i Østerrike.
3 måneder siden
Norske TV-seere går glipp av de tradisjonsrike verdenscuprennene i alpint fra Kitzbühel og Schladming, da ingen norske medier har kjøpt rettighetene. De østerrikske arrangørene krever en pris norske aktører ikke er villige til å betale. Tidligere alpinist og nåværende ekspert, Kjetil Jansrud, beskriver rennene som sesongens høydepunkt og er skuffet over at de ikke vises på TV. Også utøver Atle Lie McGrath uttrykker sin frustrasjon over situasjonen. Jansrud mener situasjonen kan være en vekker for alle involverte parter i idretten og medielandskapet, og peker på at medielandskapet har endret seg siden hans tid som aktiv.
4 måneder siden
Norske hoppstjerner uttrykker sterk misnøye med at ingen norske TV-kanaler har kjøpt rettighetene til de to siste rennene i Hoppuka. Mens Viaplay sender de to første rennene, vil de siste rennene i Innsbruck og Bischofshofen ikke bli vist på norsk TV. Dette skyldes en 'Østerrike-pakke' med en høy pris som TV-kanalene anser som for dyr i forhold til potensielle seertall. Hoppstjernene og hopp-sjefen er bekymret for at norske seere går glipp av viktige renn i en tradisjonsrik TV-begivenhet. Samtidig er det stor interesse for Hoppuka i Tyskland, med forventet 100 000 tilskuere.
2 måneder siden
Beboere på sykehjem og aldersboliger i Bamble kommune opplever ustabile TV-signaler, noe som fører til at de går glipp av viktige sendinger som sport og nyheter. Inger Nymann, pårørende til en pasient ved Bamble helsehus, uttrykker frustrasjon over situasjonen. Hun påpeker at TV-sendingene er en viktig kilde til glede for mange beboere, og at tap av signaler kan påvirke deres livskvalitet negativt. Nymann understreker at problemet skyldes kommunens nettleverandør og ber kommunen finne en rask løsning, samtidig som hun roser personalet for deres innsats.