PlayStation Network (PSN) opplever store problemer som rammer flere tjenester, inkludert spilling, kontobehandling og sosiale funksjoner. Sony bekrefter problemene og lover å rette feilen så raskt som mulig, men uten å gi en konkret tidsramme.
Problemene startet rundt klokken 01:00 norsk tid natt til lørdag, og Downdetector rapporterte på det meste nesten 70 000 tilfeller av problemer.
Dette er ikke første gang PSN har hatt nedetid, med lignende hendelser i oktober i fjor og mai i år.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Playstation Network (PSN) har opplevd store problemer siden natt til lørdag, noe som hindrer titusenvis av spillere fra å få tilgang til nettjenester, butikker og apper. Problemene startet like etter midnatt, og brukere melder fortsatt om serverproblemer og innloggingsvansker lørdag kveld. Sony bekrefter at noen tjenester opplever problemer og forsikrer at de jobber med å løse dem så raskt som mulig, men har ikke gitt noen tidshorisont. På det verste rapporterte over 67.000 personer om problemer. Dette er andre gang på kort tid at PSN har vært nede, etter en lignende hendelse i oktober i fjor.
2 måneder siden
PlayStation Network (PSN) er rammet av omfattende problemer som påvirker titusenvis av spillere globalt. Brukere melder om manglende tilgang til nettjenester, butikker og apper, og frustrasjonen sprer seg i sosiale medier. PlayStation bekrefter problemene og jobber med å finne en løsning. Nettstedet Downdetector viser at problemene startet sent fredag kveld. PSN opplevde lignende nedetid også i oktober i fjor.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
20 dager siden
Nordnet opplever store problemer med sin plattform torsdag morgen på grunn av ekstrem trafikk etter børsåpning. Mange brukere melder om problemer med å logge inn eller opplever treghet. Kommunikasjonsdirektør Johan Tidestad bekrefter at det er rekordmange innlogginger, og at situasjonen skyldes børsåpningen. Nordnet jobber med å løse problemene og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
20 dager siden
Nordnet opplever store problemer med sine nettsider og app torsdag morgen på grunn av ekstrem trafikk. Mange brukere melder om problemer med å logge inn eller opplever treghet. Kommunikasjonsdirektør Johan Tidestad i Nordnet bekrefter at de aldri har hatt så mange innlogginger før, og forklarer at den høye aktiviteten skyldes børsåpningen og tollsituasjonen. Nordnet jobber med å løse problemene og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
14 dager siden
Spotify opplever problemer med sin lydstrømmingstjeneste. Noen brukere har problemer med å strømme musikk, mens andre opplever at søkefunksjonen ikke fungerer. Spotify har bekreftet problemene via X og jobber med å finne en løsning. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere meldt om feil den siste timen, noe som indikerer et omfattende problem.
2 måneder siden
Microsofts e-posttjeneste er rammet av omfattende problemer lørdag kveld, ifølge rapporter fra DownDetector. Antallet brukere som melder om problemer har økt raskt, og over 36.000 tilfeller er rapportert. Flere brukere melder om at de ikke får logget seg inn på e-posten sin. Microsoft har foreløpig ikke gitt noen offisiell uttalelse om situasjonen.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
3 dager siden
Noen Vipps-brukere opplever problemer med kortbetalinger. Årsaken er en feil i sentral infrastruktur.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer for andre kveld på rad. Både nettsiden vg.no og avisens app er nede. Problemene startet søndag kveld rundt klokken 21.45. Dette skjer etter at avisen også hadde tekniske problemer lørdag kveld som varte i omtrent en time. I tillegg er også nettsiden E24.no utilgjengelig søndag kveld.
3 måneder siden
Nettavisen E24 opplevde tekniske problemer som førte til ustabil tilgang til nettsiden. Problemene startet lørdag ettermiddag, og teknikere jobbet med å rette feilen. Flere andre norske nettaviser, som VG, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende, hadde også tekniske problemer samme kveld. Dette tyder på at det kan ha vært et større teknisk problem som påvirket flere mediehus.
4 måneder siden
Meta sine plattformer, inkludert Facebook, Instagram, Threads og WhatsApp, opplever store tekniske problemer. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere rapportert om feil på Facebook, og lignende problemer er meldt for de andre plattformene. Downdetector er en tjeneste som brukes til å rapportere serverproblemer på ulike nettsider. Flere brukere har også kontaktet VG for å melde om utfordringer. Tekmagasinet The Verge bekrefter at problemene rammer flere av Metas tjenester, men årsaken til feilen er foreløpig ukjent.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.