Spotify opplever problemer med sin lydstrømmingstjeneste. Noen brukere har problemer med å strømme musikk, mens andre opplever at søkefunksjonen ikke fungerer.
Spotify har bekreftet problemene via X og jobber med å finne en løsning. Ifølge Downdetector har over 40.
000 brukere meldt om feil den siste timen, noe som indikerer et omfattende problem.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
14 dager siden
Spotify opplever problemer ifølge brukerrapporter på Downdetector. Over 1800 brukere meldte om problemer med musikkstrømmetjenesten ved 14:34-tiden. VG har forsøkt å kontakte Spotify, men har ikke lykkes med å få en kommentar.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
1 måned siden
Det sosiale mediet X, tidligere kjent som Twitter, opplever omfattende problemer mandag formiddag. Ifølge Downdetector begynte feilmeldingene å strømme inn like før klokken 11:00. Mange brukere rapporterer at de ikke får tilgang til plattformen.
2 måneder siden
PlayStation Network (PSN) er rammet av omfattende problemer som påvirker titusenvis av spillere globalt. Brukere melder om manglende tilgang til nettjenester, butikker og apper, og frustrasjonen sprer seg i sosiale medier. PlayStation bekrefter problemene og jobber med å finne en løsning. Nettstedet Downdetector viser at problemene startet sent fredag kveld. PSN opplevde lignende nedetid også i oktober i fjor.
2 måneder siden
PlayStation Network (PSN) opplever store problemer som rammer flere tjenester, inkludert spilling, kontobehandling og sosiale funksjoner. Sony bekrefter problemene og lover å rette feilen så raskt som mulig, men uten å gi en konkret tidsramme. Problemene startet rundt klokken 01:00 norsk tid natt til lørdag, og Downdetector rapporterte på det meste nesten 70 000 tilfeller av problemer. Dette er ikke første gang PSN har hatt nedetid, med lignende hendelser i oktober i fjor og mai i år.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
2 måneder siden
Facebook opplever omfattende problemer med sine nettsider. Ifølge Downdetector har nærmere 20.000 brukere rapportert om vanskeligheter med å få tilgang. Meldinger på X bekrefter at mange sliter med å logge inn. Selskapet har ennå ikke gitt noen offisiell uttalelse om årsaken til problemene eller forventet løsning.
9 dager siden
Vipps melder om problemer med sin betalingsinfrastrukturleverandør som påvirker alle kortbetalinger for alle brukere av tjenesten. Feilen rammer dermed hele Vipps-plattformen. Selskapet har implementert en løsning og overvåker nå resultatene for å sikre at problemet blir løst. Oppdateringer vil bli gitt fortløpende etter hvert som ny informasjon blir tilgjengelig.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
4 måneder siden
Meta sine plattformer, inkludert Facebook, Instagram, Threads og WhatsApp, opplever store tekniske problemer. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere rapportert om feil på Facebook, og lignende problemer er meldt for de andre plattformene. Downdetector er en tjeneste som brukes til å rapportere serverproblemer på ulike nettsider. Flere brukere har også kontaktet VG for å melde om utfordringer. Tekmagasinet The Verge bekrefter at problemene rammer flere av Metas tjenester, men årsaken til feilen er foreløpig ukjent.
1 måned siden
Ifølge Downdetector opplever brukere problemer med X. Problemene skal ha startet rundt klokken 10.30. Når brukere forsøker å bruke X, møtes de av en feilmelding som sier «Noe gikk galt».
3 måneder siden
Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon. VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning. Saken vil bli oppdatert fortløpende.
2 måneder siden
Playstation Network (PSN) har opplevd store problemer siden natt til lørdag, noe som hindrer titusenvis av spillere fra å få tilgang til nettjenester, butikker og apper. Problemene startet like etter midnatt, og brukere melder fortsatt om serverproblemer og innloggingsvansker lørdag kveld. Sony bekrefter at noen tjenester opplever problemer og forsikrer at de jobber med å løse dem så raskt som mulig, men har ikke gitt noen tidshorisont. På det verste rapporterte over 67.000 personer om problemer. Dette er andre gang på kort tid at PSN har vært nede, etter en lignende hendelse i oktober i fjor.
2 måneder siden
Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps. Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S. Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.