Det sosiale mediet X, tidligere kjent som Twitter, opplever omfattende problemer mandag formiddag.
Ifølge Downdetector begynte feilmeldingene å strømme inn like før klokken 11:00.
Mange brukere rapporterer at de ikke får tilgang til plattformen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Ifølge Downdetector opplever brukere problemer med X. Problemene skal ha startet rundt klokken 10.30. Når brukere forsøker å bruke X, møtes de av en feilmelding som sier «Noe gikk galt».
2 måneder siden
Facebook opplever omfattende problemer med sine nettsider. Ifølge Downdetector har nærmere 20.000 brukere rapportert om vanskeligheter med å få tilgang. Meldinger på X bekrefter at mange sliter med å logge inn. Selskapet har ennå ikke gitt noen offisiell uttalelse om årsaken til problemene eller forventet løsning.
4 måneder siden
Onsdag kveld opplevde brukere verden over problemer med tilgang til Metas plattformer, inkludert Facebook, Instagram, Messenger og WhatsApp. I Norge ble over 2000 feilmeldinger registrert, mens tallet i USA oversteg 100 000. Brukere rapporterte vansker med innlogging, publisering av innlegg og kommentarer. Meta bekreftet på X at de jobber med å løse problemet, men årsaken til nedetiden er foreløpig ukjent.
14 dager siden
Spotify opplever problemer med sin lydstrømmingstjeneste. Noen brukere har problemer med å strømme musikk, mens andre opplever at søkefunksjonen ikke fungerer. Spotify har bekreftet problemene via X og jobber med å finne en løsning. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere meldt om feil den siste timen, noe som indikerer et omfattende problem.
2 dager siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
3 måneder siden
En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13.30. Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen. Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.
3 måneder siden
Ruters app opplever problemer med innlogging for et begrenset antall brukere. Selskapet jobber med å løse problemet. Flere reisende har meldt om problemer med appen mandag ettermiddag. Ruter har informert billettkontrollører om feilen, og reisende vil ikke bli bøtelagt for manglende billett mens problemene vedvarer.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
4 måneder siden
Meta sine plattformer, inkludert Facebook, Instagram, Threads og WhatsApp, opplever store tekniske problemer. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere rapportert om feil på Facebook, og lignende problemer er meldt for de andre plattformene. Downdetector er en tjeneste som brukes til å rapportere serverproblemer på ulike nettsider. Flere brukere har også kontaktet VG for å melde om utfordringer. Tekmagasinet The Verge bekrefter at problemene rammer flere av Metas tjenester, men årsaken til feilen er foreløpig ukjent.
3 måneder siden
Mandag morgen opplever ID-porten tekniske problemer som hindrer innlogging. Problemene påvirker også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret, samt en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten. Dette fører til at innlogging til flere offentlige tjenester, inkludert Skatteetaten og Helsenorge, er utilgjengelig. Digitaliseringsdirektoratet opplyser at nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry er årsaken til de omfattende innloggingsproblemene.
21 dager siden
Nordnet opplever store problemer med sin plattform torsdag morgen på grunn av ekstrem trafikk etter børsåpning. Mange brukere melder om problemer med å logge inn eller opplever treghet. Kommunikasjonsdirektør Johan Tidestad bekrefter at det er rekordmange innlogginger, og at situasjonen skyldes børsåpningen. Nordnet jobber med å løse problemene og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
4 måneder siden
Facebook, Messenger og Instagram opplever tekniske problemer, noe som påvirker brukernes tilgang til tjenestene. Ifølge Downdetector meldte over 50.000 brukere om problemer med å logge inn eller bruke plattformene rundt kl. 19 norsk tid. Nettavisen bekrefter også at de ikke fikk tilgang til Instagram under testing. Begge plattformene eies og drives av Meta, som foreløpig ikke har kommentert situasjonen.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.