Nyhetssaker
Pristest av Findus-fisk: Forbrukere irriteres over manglende prisopplysninger

Pristest av Findus-fisk: Forbrukere irriteres over manglende prisopplysninger

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Blogger Gjerrigknarken har gjennomført en pristest av 15 fiskeprodukter.

Bloggeren Gjerrigknarken har gjennomført en pristest av 15 fiskeprodukter under en tilbudskampanje med 40 prosent rabatt hos flere butikkjeder. Testen viser at det er vanskelig for forbrukere å vurdere tilbudenes reelle verdi, da butikkene ikke er pålagt å oppgi førpriser ved salg av hele varegrupper.

Gjerrigknarken mener dette irriterer kundene. Testen viser at Obs hadde de beste prisene på de fleste varene, og at lavpriskjedene ikke klarte å konkurrere med de beste tilbudene.

En bransjedirektør forklarer at prosentavslag er vanlig for å holde kostnadene nede, og at butikkene skal oppgi før- og nåpris på hvert enkelt produkt i butikken.