
Pristest av Findus-fisk: Forbrukere irriteres over manglende prisopplysninger
7 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
7 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
Bloggeren Gjerrigknarken har gjennomført en pristest av 15 fiskeprodukter under en tilbudskampanje med 40 prosent rabatt hos flere butikkjeder. Testen viser at det er vanskelig for forbrukere å vurdere tilbudenes reelle verdi, da butikkene ikke er pålagt å oppgi førpriser ved salg av hele varegrupper.
Gjerrigknarken mener dette irriterer kundene. Testen viser at Obs hadde de beste prisene på de fleste varene, og at lavpriskjedene ikke klarte å konkurrere med de beste tilbudene.
En bransjedirektør forklarer at prosentavslag er vanlig for å holde kostnadene nede, og at butikkene skal oppgi før- og nåpris på hvert enkelt produkt i butikken.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!