Equinor finansierer spill for barn via PR-byrå
Equinor har finansiert utviklingen av et dataspill rettet mot engelske skolebarn, laget av et PR-byrå for å lære om energiomstilling. Spillet, "Energy Town", presenterer olje og gass som en del av fremtidens energimiks, noe som ifølge artikkelen reiser spørsmål om selskapets egentlige motiver og PR-strategi.
Kort oppsummert
- Artikkelen omhandler Equinors finansiering av dataspillet "Energy Town", utviklet av PR-byrået We are Futures for engelske skolebarn.
Artikkelen diskuterer Equinors finansiering av dataspillet "Energy Town", utviklet av PR-byrået We are Futures for engelske skolebarn (9-14 år). Spillet, som skal lære om energiomstilling, presenterer olje og gass som en del av fremtidens løsning, noe artikkelen kritiserer som en PR-strategi for å bygge omdømme og påvirke opinionen.
Equinor hevder spillet kun skal stimulere realfagsinteresse, men en nå fjernet beskrivelse fra kvalitetssikreren Association for Science Education (ASE) koblet det ifølge artikkelen til å "sikre tillatelse til å operere".
Artikkelen stiller spørsmål ved Equinors motiver og selskapets nøling med å innrømme at dette er lobbyvirksomhet.
Equinor
We are Futures
Association for Science Education (ASE)
Det internasjonale energibyrået (IEA)
England
De britiske øyer