
Hermetisk fisk trend: Salgsvekst drevet av TikTok og unge
1 artikkel
2 timer siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
2 timer siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Hermetisk fisk opplever betydelig salgsvekst, spesielt blant unge, drevet av trender på sosiale medier som TikTok. NorgesGruppen og Rema 1000 rapporterer tosifret økning i salget av sardiner og tunfisk, knyttet til nysgjerrighet for tradisjonsmat og helsetrender.
NorgesGruppen melder 49 prosent salgsvekst for sardiner og brisling hittil i år, og 119 prosent over to år, spesielt blant unge under 30.
Rema 1000 ser vekst på nær 15 prosent for hermetiske sardiner og rundt 45 prosent for tunfiskprodukter de siste åtte ukene.
Trender på TikTok med over 14 000 videoer under #tinnedfish, samt økt interesse for matberedskap, driver veksten.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!