Vegetarprodukter: Salget stuper 70 % – ny kostholdstrend
1 artikkel
13 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
13 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Salg av vegetarprodukter har stupt med opptil 70 prosent siden 2021, en klar reversering av tidligere vekst. Forbruksforskere forklarer nedgangen med økt skepsis mot ultraprosesserte varer og en ny trend mot autentisk mat og proteinrike produkter.
Omsetningen av kjøtterstattere i norske dagligvarebutikker har stupt med rundt 70 prosent siden 2021, og ligger nå under nivået fra 2020.
Forbrukere velger bort mange vegetarprodukter på grunn av bekymring for lange ingredienslister, ultraprosessering og mangel på næring.
En ny kostholdstrend viser økt interesse for protein, kjøtt, melk og tradisjonelle, autentiske råvarer, påvirket av sosiale medier og uro i verden.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!