Møbel- og interiørkjeden Home & Cottage har gått konkurs, noe som har ført til at mange kunder har betalt for varer de ikke har mottatt. Flere kunder reagerer på de store rabattene selskapet hadde i forkant av konkursen, og stiller spørsmål ved om de var klar over den kommende konkursen. Konkursboet er solgt til Bjarøy handel, som nå starter opphørssalg.
Kunder som har forhåndsbetalt varer, spesielt bestillingsvarer som er fullt betalt, kan hente disse i butikk. Varer som er returnert av Posten kan også hentes, men kunden må dekke fraktkostnadene. Kunder som har betalt med kredittkort kan få pengene refundert via kredittkortselskapet.
Bjarøy handel er innstilt på å finne gode løsninger for kundene, men kan ikke garantere dette i alle tilfeller, spesielt for de som har delbetalt varer. Det er også mulig for kunder å rette krav mot konkursboet, men de må være forberedt på å få en liten andel av kravet sitt.
3 måneder siden
Møbel- og interiørkjeden Home & Cottage har gått konkurs, og mange kunder har betalt for varer de ikke har mottatt. Flere kunder reagerer på de store rabattene selskapet hadde i forkant av konkursen, og stiller spørsmål ved om de var klar over den kommende konkursen. Kunder som har betalt med bankkort risikerer å tape pengene sine, men Forbrukerrådet anbefaler å kontakte banken for å undersøke muligheten for tilbakebetaling. Konkursboet er solgt, og den nye eieren skal forsøke å finne løsninger for kundene. Det er også mulig for kunder å rette krav mot konkursboet, men de må være forberedt på å få en liten andel av kravet sitt.
3 måneder siden
Etter konkursen i Home & Cottage starter opphørssalg førstkommende mandag. Konkursboet er solgt til Bjarøy handel, som vil gjennomføre salget. Kunder som har forhåndsbetalt varer, spesielt bestillingsvarer som er fullt betalt, kan hente disse i butikk. Varer som er returnert av Posten kan også hentes, men kunden må dekke fraktkostnadene. Kunder som har betalt med kredittkort kan få pengene refundert via kredittkortselskapet. Bjarøy handel er innstilt på å finne gode løsninger for kundene, men kan ikke garantere dette i alle tilfeller, spesielt for de som har delbetalt varer.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!