
Høyere utdanning: Henger Norge etter KI-utviklingen?
1 artikkel
22 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
22 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Tidligere NTNU-student Erik Nymo Bohne og flere NTNU-forskere hevder norsk høyere utdanning utvikler seg for sakte i møte med kunstig intelligens. De mener tradisjonelle studiemodeller er utdaterte, mens en UiT-professor understreker viktigheten av grunnleggende dybdekunnskap.
Tidligere NTNU-student Erik Nymo Bohne tok permisjon fra masterstudiet for å lære mer utenfor skolen, delvis drevet av kunstig intelligens.
NTNU-forskere, som Morten Breivik, kritiserer universitetenes trege utvikling og foreslår mer prosjektbasert læring med KI-verktøy.
UiT-professor Bernt Arild Bremdal ser behov for endring, men fremhever universitetets unike rolle i å formidle grunnleggende dybdekunnskap.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!