Nyhetssaker
Kaja Høglunds klesmerke opplever rekordvekst med Amalie Snøløs som partner

Kaja Høglunds klesmerke opplever rekordvekst med Amalie Snøløs som partner

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Kaja Høglunds klesmerke Murlong Cres hadde en vekst på 158 prosent fra 2023 til 2024.

Kaja Høglunds klesmerke Murlong Cres har opplevd rekordvekst de siste to årene, med en omsetningsøkning fra 1,97 millioner kroner til 5,09 millioner kroner på ett år. Veksten skyldes markedsføring på sosiale medier, kjendiser som bruker plaggene, og et nytt samarbeid med Amalie Snøløs.

Høglund startet bedriften under pandemien og har fokusert på organisk vekst på sosiale medier for å nå kunder internasjonalt.

Elsa-kjolen ble en bestselger etter at Elsa Hosk brukte den, og har blitt populær for enklere bryllup.