Norsk Tipping refunderer Lotto-kunder etter nye systemfeil
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
Norsk Tipping må refundere Lotto-kunder etter at en ny systemfeil førte til at andelsbankrekker ikke ble registrert i Supertrekningen. Dette er den siste i en rekke feil som har preget spillselskapet den siste tiden, og som har ført til kritikk og store bøter.
Norsk Tipping vil refundere mellom 120. 000 og 150. 000 kroner til Lotto-kunder etter at en ny systemfeil førte til at andelsbankrekker ikke ble registrert i Supertrekningen 19. april.
Feilen, som rammet rundt 0,2% av totalt 700. 000 rekker, skyldtes en leverandør som hadde lagt inn automatisk sletting av data hver 100. dag. Konstituert administrerende direktør Vegar Strand bekrefter refusjonen og at feilen er rettet.
Dette er ikke den eneste nyoppdagede feilen; andre inkluderer kunder som fikk mer enn ti deltakelser i «Nabolaget», dobbel refusjon i blackjack, spill gjennomført av selvutestengte kunder, og manglende utbetalinger av fotballpremier. Feilene er oppdaget gjennom Norsk Tippings egne granskninger og rapportert til Lotteritilsynet. Strand understreker selskapets fokus på å finne og være åpen om avvik for å sikre kvalitet og trygghet. Disse hendelsene føyer seg inn i en rekke tidligere omtalte feil, som feilaktige millionær-SMS-er, feil i Eurojackpot-trekningen, feilutbetaling av 25 millioner kroner i nettkasino, og manglende selvutestengelse for Apple-brukere, som har ført til store bøter og bytte av toppsjef.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!