
Hotellsjef ber gjester vise forståelse for varme hotellrom
Hotellsjef Lise Bjørdal ved Thon hotell Ski ber hotellgjester vise forståelse for varme rom, da norske hoteller ikke er bygget for den uvanlige heten. Mangelen på aircondition og faste uniformer skaper utfordringer for de ansatte, som møter frustrasjon fra gjester som forventer sydlandsk komfort.
9 dager siden siste oppdatering
2 min lesetid
Kort oppsummert
- Hotellsjef Lise Bjørdal ber hotellgjester vise forståelse for varme rom, da norske hoteller sjeldent har aircondition og er bygget for nordisk klima.
Sammendrag
Artikkelen beskriver utfordringene norske hoteller står overfor under en uvanlig hetebølge, som hotellsjef Lise Bjørdal ved Thon hotell Ski fremhever. Hun forklarer at hoteller i Norge sjeldent har aircondition, da de er bygget for nordisk klima med kun rundt 15 dager med slik varme i snitt. Dette fører til at romtemperaturen kan stige til opp mot 25 grader, selv med tiltak som vifter og nedtrukne gardiner.
Bjørdal forteller at de ansatte jobber hardt for å avhjelpe situasjonen, blant annet ved å servere iste og isvann, men møter likevel mye kjeft fra overopphetede gjester. Hun påpeker at de ansatte må jobbe i ulluniformer året rundt, noe som gjør varmen ekstra krevende.
Hotellsjefen ber gjestene om å vise hensyn og forståelse, spesielt overfor resepsjonistene som ikke har myndighet til å installere AC. Hun legger til at nordmenn er de verste til å klage.
Kontekst
Lise Bjørdal
Thon hotell Ski
Nettavisen
Tusenfryd
Norge
Ski
Middelhavet
Syden
Oslo