BankID opplever problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen, som begge er utilgjengelige.
Dette melder selskapet selv på sin driftstatusside.
StøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
BankID melder om problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. StøStøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS. Det er ikke oppgitt noen årsak til problemene eller når tjenestene forventes å være tilbake i drift.
3 måneder siden
BankID melder om problemer med sin app og kodebrikkefunksjon. Ifølge selskapets driftstatusside er begge tjenestene utilgjengelige. Dette betyr at brukere for øyeblikket ikke kan logge inn med BankID via app eller kodebrikke.
16 timer siden
Flere brukere opplever tekniske problemer med BankID-appen. Dette fører til innloggingsvansker, blant annet hos Skatteetaten.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
3 måneder siden
BankID opplevde torsdag et driftsavbrudd der både app og kodebrikke-app var utilgjengelige i over to timer. Christine Mietle reagerte på den manglende informasjonen og den lange nedetiden. Hun bestilte en ny kodebrikke for å ha en alternativ innloggingsmetode ved fremtidige problemer. BankID har ikke opplyst om årsaken til problemene eller hvorfor det tok så lang tid å rette feilen, men mener det ikke er nødvendig å bestille kodebrikke da systemet vanligvis fungerer godt.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
27 dager siden
En rekke norske banker opplever tekniske problemer som påvirker betalingstjenester og innlogging i nettbank og Vipps. Problemene skyldes en feil hos IT-leverandøren Tietoevry. Feilen hindrer kunder i å betale med Vipps og utføre betalinger i mobil- og nettbank. Kortbetalinger i butikk og på nett fungerer som normalt. DNB, Sparebank 1, Sparebanken Vest og Obos-banken er blant de berørte bankene. Tietoevry beklager problemene og jobber med å rette feilen, men kan ikke si hvor lang tid det vil ta.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.
27 dager siden
Flere norske banker, deriblant DNB og Sparebank 1 Sør-Norge, opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenester. DNB arbeider med å løse problemer knyttet til overføringer og betalinger, mens Sparebank 1 Sør-Norge melder om at betalingstjenester er utilgjengelige. Bankene beklager ulempene dette medfører for kundene.
2 måneder siden
Nordea opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenestene. Kommunikasjonsrådgiver Frida Daae Hessen opplyser at banken jobber med å identifisere årsaken og rette feilen. Også Nordea i Sverige er rammet av problemene. Ifølge Expressen er det flere storbanker som har tekniske problemer.
3 måneder siden
Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon. VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning. Saken vil bli oppdatert fortløpende.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester i Norge ble rammet av tekniske problemer i morgentimene. Feilen, som oppsto hos Tietoevry, en leverandør for flere banker og ID-porten, førte til at betalinger og innloggingstjenester ikke fungerte som normalt. ID-porten, som gir tilgang til over 1000 offentlige tjenester, var utilgjengelig fra klokken 07.15. Banker som DNB, Sparebank 1 og Handelsbanken, samt betalingstjenesten Vipps, var også berørt. Ifølge Tietoevry ble feilen rettet fra klokken 09.15, og de vil ha ekstra oppfølging av alle tjenester utover dagen. Kortbetaling fungerte som reserveløsning i butikk. Telenor opplevde også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett.