
TV-profil kritiserer butikker: Etterlyser tydeligere Pride-budskap
3 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
TV-profil Benjamin Silseth Baarli kritiserer norske butikkjeder for manglende tydelighet i markedsføringen av Pride-produkter. Han stiller spørsmål ved om motivasjonen er genuint engasjement eller primært økonomisk vinning, og etterlyser klarere standpunkt.
TV-profil Benjamin Silseth Baarli kritiserer norske butikkjeder for manglende tydelighet i markedsføringen av Pride-produkter, og stiller spørsmål ved om motivasjonen er genuint engasjement eller primært økonomisk. Han savner en klar forklaring fra kjedene og mener den symbolske bruken blir for svak og opportunistisk.
Baarli understreker at skeive trenger synlig og tydelig støtte, spesielt da Pride har blitt et betent tema. Leder i Oslo Pride, Dan Bjørke, ser positivt på synliggjøring av støtte, og fremhever at kjøp fra Oslo Pride direkte bidrar til festivalen.
Kenneth Skauge fra Meny og Kristine Aakvaag Arvin fra Kiwi avviser at de 'håver inn' på Pride-produkter. Meny fremhever sin støtte til Amnesty og Foreningen Fri, mens Kiwi vektlegger mangfold og inkludering for ansatte.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!