Oslo Pride-film går viralt: Rører millioner internasjonalt
Oslo Pride har oppnådd massiv internasjonal oppmerksomhet med sin nye reklamefilm, som har blitt sett over tre millioner ganger på Instagram. Filmen har utløst sterke emosjonelle reaksjoner og understreker regnbueflaggets betydning for trygghet og tilhørighet for skeive.
2 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
Kort oppsummert
- Oslo Prides nye reklamefilm har gått viralt med over 3,2 millioner visninger på Instagram i løpet av to døgn.
Sammendrag
Oslo Prides nye reklamefilm har raskt oppnådd internasjonal viral suksess, med over 3,2 millioner visninger på Instagram i løpet av kun to døgn. Filmen skildrer situasjoner hvor skeive personer kan føle seg utrygge, og fremhever regnbueflaggets betydning som et symbol på trygghet og aksept.
Oslo Pride-leder Dan Bjørke uttrykker glede over den massive responsen, som han mener understreker viktigheten av å markere pride og ta tilbake flaggets betydning.
Skuespiller Maiken Schjøll Frisch forteller at filmen traff henne emosjonelt, og kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery beskriver den som sterk og rørende, og mener den tydeliggjør hva pride handler om midt i pågående debatter.
Kontekst
Dan Bjørke
Maiken Schjøll Frisch
Lubna Jaffery
Oslo Pride
SL Media
TV 2
Italia
Oslo