Tingrettsdommer Kim Heger ble lurt av en svært profesjonell svindelmelding som utga seg for å være fra Posten. Heger, som ventet på en pakke, trykket på en lenke i SMS-en som ba om bankkortinformasjon på grunn av en feil adresse. Han reflekterte ikke over det før han så på nettadressen i etterkant og skjønte at det var falskt.
Heldigvis ble han reddet av banken som raskt sendte en melding og sperret kortet, slik at svindlerne ikke rakk å tømme kontoen. Heger, som er høyt utdannet, uttrykker overraskelse over at han selv gikk på svindelen, og understreker at alle kan bli lurt om man er litt kjapp.
Pressesjef Kenneth Pettersen i Posten bekrefter at enorme mengder av denne «ondskapsfulle» SMS-svindelen er sendt ut. Han presiserer at Posten aldri legger igjen lenker i meldinger som krever identifisering med kortnummer eller personlig informasjon, og oppfordrer folk til å bruke Postens offisielle kommunikasjonsplattform, nettsider eller app ved usikkerhet.