

Artikkelen utforsker hvordan strømming har endret artistenes inntektsmodell, med et økende fokus på merchandise som en viktig inntektskilde. Bandet Ævestaden fremheves som et eksempel der merch-salg ofte overgår konsertinntektene.
Interessen for merch handler om tilhørighet og identitet, ifølge artister. Produsenter bekrefter økt etterspørsel, selv blant nye artister.
Malin Pettersen fokuserer på gjenbruk for å redusere miljøpåvirkningen fra merch-produksjon. Merch har blitt en essensiell del av musikkbransjen, både økonomisk og som en måte å bygge fellesskap med fans.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
NRK
4 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
NRK
1 måned siden
VG
6 måneder siden
NRK
20 dager siden
Dagbladet
19 dager siden
NRK
1 måned siden
Nettavisen
6 måneder siden
NRK
4 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
27 dager siden
NRK