Nyhetssaker
Kjendisboliger skaper stor interesse, men reelle kjøpere er usikre

Kjendisboliger skaper stor interesse, men reelle kjøpere er usikre

Nettavisen logo

Salg av kjendisboliger i Oslo skaper massiv interesse og ekstra eksponering, med mange nysgjerrige på visninger. Meglere påpeker imidlertid at denne kjendisfaktoren kan være et tveegget sverd, der økt oppmerksomhet ikke nødvendigvis fører til flere reelle budgivere.

Kort oppsummert

  • Boliger eid av kjendiser i Oslo tiltrekker seg betydelig økt oppmerksomhet og mange skuelystne på visninger.

Salget av boliger eid av kjente personligheter i Oslo genererer betydelig oppmerksomhet og mange klikk på annonser. Meglere som Sanna Elisabeth Damhaug, ansvarlig for salget av Jan Thomas og Harlem Alexanders Frogner-leilighet, bekrefter stor interesse og ekstra eksponering.

Kjendismegler Karianne Amlie utdyper at kjendisfaktoren kan gi både fordeler, som økt spredning, og ulemper, som nysgjerrige uten kjøpsintensjon eller at folk antar prisen blir for høy. Amlie, som selv nylig solgte sin bolig, erfarte mange visningsgjester men få reelle budgivere, og understreker viktigheten av respekt for selgerne.

Det er ofte vanskelig å skille reell kjøpsinteresse fra ren nysgjerrighet.

Karianne Amlie

Jan Thomas

Harlem Alexander

Sanna Elisabeth Damhaug

Else Kåss Furuseth

Fjord & Partners

Nettavisen

Oslo

Frogner

Bekkelaget

Nordstrand