«Elio» flopper: Pixars dårligste kinoåpning noensinne
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Pixars nye animasjonsfilm «Elio» har fått en historisk dårlig start på kinoene verden over, med den svakeste åpningshelgen noensinne for studioet. Filmen sliter med å trekke publikum, og eksperter peker på utfordringer for originale barnefilmer i dagens marked.
Pixars animasjonsfilm «Elio» har opplevd en katastrofal start på kino, og markerer den dårligste åpningshelgen i studioets historie. Filmen spilte inn kun 21 millioner dollar i USA og 14 millioner dollar globalt, langt under forventningene.
I Norge havnet «Elio» på fjerdeplass på Kinotoppen, og ble til og med slått av filmer som hadde gått lenger på kino, inkludert «Lilo & Stitch» og «Dragetreneren». Medier som BBC og Forbes omtaler filmen som en fullstendig flopp.
Eksperter forklarer den svake inntjeningen med at originale barnefilmer generelt sliter, i motsetning til oppfølgere og filmer basert på kjente merkevarer. Produksjonen av «Elio», som kostet rundt 1,5 milliarder kroner, har også vært turbulent med flere regissør- og manusforfatterbytter.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!