Forsvarets offisielle hjemmeside, forsvaret.
no, er utilgjengelig mandag formiddag.
Besøkende som forsøker å få tilgang til siden, blir møtt med en feilmelding.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Regjeringens offisielle nettsider er utilgjengelige grunnet tekniske problemer i et datasenter. Dette påvirker driftsplattformen til regjeringen.no, og besøkende møtes av en feilmelding. Departementenes digitaliseringsorganisasjon er i gang med å undersøke årsaken til nedetiden og jobber med å løse problemet.
3 måneder siden
Mandag morgen opplever ID-porten tekniske problemer som hindrer innlogging. Problemene påvirker også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret, samt en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten. Dette fører til at innlogging til flere offentlige tjenester, inkludert Skatteetaten og Helsenorge, er utilgjengelig. Digitaliseringsdirektoratet opplyser at nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry er årsaken til de omfattende innloggingsproblemene.
2 måneder siden
NAV sine nettsider er utilgjengelig lørdag morgen. Flere brukere har kontaktet VG og meldt om at de ikke får brukt nettsiden.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer som gjør at deres nettside VG.no og tilhørende app er utilgjengelige for brukere. Når man forsøker å besøke nettsiden eller bruke appen, møtes man med en feilmelding. Problemene ble bekreftet rundt klokken 17:50 lørdag kveld, men det er ukjent hvor lenge problemene har vart. Det er heller ikke opplyst hva som er årsaken til problemene.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
1 måned siden
Ifølge Downdetector opplever brukere problemer med X. Problemene skal ha startet rundt klokken 10.30. Når brukere forsøker å bruke X, møtes de av en feilmelding som sier «Noe gikk galt».
1 måned siden
Det sosiale mediet X, tidligere kjent som Twitter, opplever omfattende problemer mandag formiddag. Ifølge Downdetector begynte feilmeldingene å strømme inn like før klokken 11:00. Mange brukere rapporterer at de ikke får tilgang til plattformen.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
7 dager siden
Norwegians nettside var nede onsdag kveld, og flere brukere meldte om problemer med å få tilgang. Pressesjef Eline Skari opplyser til VG at selskapet jobber med å løse problemet. Foreløpig er årsaken ukjent, og det er ingenting som tyder på at nettsiden er utsatt for hacking eller andre former for datakriminalitet.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
4 måneder siden
Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider søndag, noe som førte til at flere brukere ikke fikk sendt inn meldekort. Dette kunne potensielt ført til forsinkede utbetalinger for de som er avhengige av dagpenger. Nav beklager feilen og opplyser at den nå er rettet. Brukere som opplevde problemer, kan sende inn meldekort via en alternativ lenke. Nav har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider og meldekort-sider. Feilen skyldtes problemer med tilgangen til meldekortet via «Min side» på Nav.no.
3 måneder siden
Nettavisen E24 opplever tekniske problemer som fører til ustabil tilgang til nettsiden. Problemene oppsto lørdag ettermiddag, og teknikere jobber med å løse saken. Det er foreløpig ikke gitt noen informasjon om årsaken til problemene eller når de forventes å være løst.