NAV sine nettsider er utilgjengelig lørdag morgen.
Flere brukere har kontaktet VG og meldt om at de ikke får brukt nettsiden.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Nettavisen E24 opplevde tekniske problemer som førte til ustabil tilgang til nettsiden. Problemene startet lørdag ettermiddag, og teknikere jobbet med å rette feilen. Flere andre norske nettaviser, som VG, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende, hadde også tekniske problemer samme kveld. Dette tyder på at det kan ha vært et større teknisk problem som påvirket flere mediehus.
2 måneder siden
Flere nettsider og innloggingstjenester, deriblant Nav og Helsenorge, opplever problemer med innlogging. Brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og lignende tjenester, møter utfordringer. BankID undersøker også om de er berørt. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å finne årsaken til driftsforstyrrelsene i ID-porten og rette feilen. Det er foreløpig uklart hvor lang tid dette vil ta. Downdetector rapporterer også om problemer hos flere andre nettsider.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer som gjør at deres nettside VG.no og tilhørende app er utilgjengelige for brukere. Når man forsøker å besøke nettsiden eller bruke appen, møtes man med en feilmelding. Problemene ble bekreftet rundt klokken 17:50 lørdag kveld, men det er ukjent hvor lenge problemene har vart. Det er heller ikke opplyst hva som er årsaken til problemene.
4 måneder siden
Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider søndag, noe som førte til at flere brukere ikke fikk sendt inn meldekort. Dette kunne potensielt ført til forsinkede utbetalinger for de som er avhengige av dagpenger. Nav beklager feilen og opplyser at den nå er rettet. Brukere som opplevde problemer, kan sende inn meldekort via en alternativ lenke. Nav har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider og meldekort-sider. Feilen skyldtes problemer med tilgangen til meldekortet via «Min side» på Nav.no.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Problemene startet rundt klokken 07.00 og ble løst ved 09.15-tiden. Tietoevry, som er leverandør for flere av de berørte tjenestene, bekreftet at feilen var rettet. Vipps og flere banker hadde problemer med betalinger, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Telenor hadde også problemer med Mobilt Bredbånd-appen og kundeservice, men mobilnettet fungerte som normalt. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
1 måned siden
Forsvarets offisielle hjemmeside, forsvaret.no, er utilgjengelig mandag formiddag. Besøkende som forsøker å få tilgang til siden, blir møtt med en feilmelding.
3 måneder siden
VG opplever tekniske problemer for andre kveld på rad. Både nettsiden vg.no og avisens app er nede. Problemene startet søndag kveld rundt klokken 21.45. Dette skjer etter at avisen også hadde tekniske problemer lørdag kveld som varte i omtrent en time. I tillegg er også nettsiden E24.no utilgjengelig søndag kveld.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester i Norge ble rammet av tekniske problemer i morgentimene. Feilen, som oppsto hos Tietoevry, en leverandør for flere banker og ID-porten, førte til at betalinger og innloggingstjenester ikke fungerte som normalt. ID-porten, som gir tilgang til over 1000 offentlige tjenester, var utilgjengelig fra klokken 07.15. Banker som DNB, Sparebank 1 og Handelsbanken, samt betalingstjenesten Vipps, var også berørt. Ifølge Tietoevry ble feilen rettet fra klokken 09.15, og de vil ha ekstra oppfølging av alle tjenester utover dagen. Kortbetaling fungerte som reserveløsning i butikk. Telenor opplevde også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett.
2 dager siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
7 dager siden
Norwegians nettside var nede onsdag kveld, og flere brukere meldte om problemer med å få tilgang. Pressesjef Eline Skari opplyser til VG at selskapet jobber med å løse problemet. Foreløpig er årsaken ukjent, og det er ingenting som tyder på at nettsiden er utsatt for hacking eller andre former for datakriminalitet.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
4 måneder siden
Norsk Tipping opplevde tekniske problemer torsdag kveld, som førte til at både nettsidene og appen deres ikke fungerte. VG mottok flere tips om feilen fra brukere. Kort tid etter at VG publiserte en sak om problemene, fikk Norsk Tipping kontroll over situasjonen og tjenestene ble gjenopprettet.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.