Diplom-Is relanserer Plattfot-isen, en is formet som en fot, som først ble lansert på starten av 90-tallet. Ifølge Diplom-Is satte isen dype spor i norske ishjerter.
Etter 34 år og stor etterspørsel relanseres nå isen.
Formen var et hett diskusjonstema internt før lansering, med et ønske om å skape noe utenom det vanlige.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Artikkelen gir en oversikt over kommende isnyheter fra Diplom-Is, Hennig-Olsen Is og Isbjørn-Is. Diplom-Is hinter om relansering av en 90-tallsfavoritt, der mye tyder på at det er snakk om Plattfot. Hennig-Olsen Is lanserer flere nyheter, inkludert Soft Shake Popcorn og nye varianter av Crème. Sørlandsis lanserer pistasj- og sjokoladeis, inspirert av Dubai-sjokoladen. Isbjørn-Is lanserer sine nyheter 1. april, med blant annet Ananassplitt og Salmiakkstang. Artikkelen viser også prisstigningen på relanserte isklassikere siden 1990-tallet, og nevner at Splitt-isen kostet 5 kroner i 1990, men nå koster 27 kroner.
2 måneder siden
Hjemme-slushmaskinen Ninja Slushi, kjent fra USA, Storbritannia og Japan, lanseres nå i Norge. Maskinen gir brukerne mulighet til å lage egne smakskombinasjoner, noe som har skapt engasjement på sosiale medier. Power starter forhåndssalg og forventer stor interesse, med referanse til at maskinen har vært utsolgt i USA. Prisen i Norge er satt til 4.499 kroner.
2 måneder siden
Power har lansert Ninja Slushi i Norge etter stor suksess i USA og England. Slush-maskinen har innebygd kompressor og trenger dermed ikke is, noe som har skapt stor interesse. Allerede før helgen meldte Power om forventninger om stor pågang, og salgsstarten mandag morgen har bekreftet dette. Kommunikasjonssjef Silje Ensrud rapporterer at de selger en maskin i minuttet, og beskriver salget som "helt vilt!".
2 måneder siden
Vinmonopolet lanserer i dag eksklusive viner fra Burgund, noe som har skapt stor interesse blant vinentusiaster. Flere personer har ligget i kø i opptil seks uker utenfor Vinmonopolet i Oslo, til tross for bitende kulde, for å sikre seg de ettertraktede flaskene som kan koste opp mot 90.000 kroner. Vinmonopolets produktsjef omtaler situasjonen som "galskap", men mener de som har stått i kø fortjener å velge først. Den store interessen skyldes Vinmonopolets prispolitikk, som gjør disse vinene relativt rimelige sammenlignet med andre land.
2 måneder siden
Nordmenn viser økende interesse for alkoholholdige drikker med smak, noe som fører til flere produktlanseringer. Ringnes introduserer Saga, en ny merkevare med hard seltzer og cocktails, og erstatter eldre produkter. Hansa Borg bryggerier lanserer flere nyheter innen FAB-kategorien, inkludert Grevens sider og Hansa Lite Radler. Aass bryggerier fornyer designet på sine ølprodukter, mens Hansa oppdaterer utseendet på Clausthaler-boksene. Ringnes endrer også designet på 1664-blanc og lanserer 1664 Lager på boks.
1 måned siden
En ny kjeks vekker begeistring hos et testpanel, som mener den smaker som den savnede Dots-kjeksen. Produsenten avkrefter at det er Dots, men entusiasmen er stor. I tillegg relanserer Sætre Pepita-kjeks med ny innpakning, og Ballerina introduserer Skogsbær og Sjokovanilje, som tidligere het Blåbærlykke og Safari Sjokovanilje. Testpanelet, bestående av to ferske europamestere i konditori, har smakt på årets nyheter innen kjeks og kaker, og gir sin vurdering av produkter fra Aunt Mabels, Fox's, Mr. Brownie og Sætre. Ballerina Brownie får spesielt gode tilbakemeldinger og beskrives som en nostalgisk smaksopplevelse.
3 måneder siden
Freia lanserer en ny melkesjokolade med Kvikk Lunsj, appelsin og havsalt, og bryter med tradisjonelle lanseringsvinduer. Den nye sjokoladen kombinerer smaker som er sterkt knyttet til påske. Kvikk Lunsj, som er en populær tursjokolade, ble opprinnelig lansert i 1937, men var en fiasko inntil den ble relansert med lysere sjokolade. Nordmenn spiser i gjennomsnitt ni Kvikk Lunsj-sjokolader i året, hvorav tre konsumeres i påsken. Det har vært spekulasjoner om Kvikk Lunsj er inspirert av KitKat, men en EU-dom i 2018 bekreftet at Kvikk Lunsj kan fortsette å selge sin sjokolade.
1 måned siden
Montér lanserer et nytt og mer miljøvennlig gulvprodukt laget av resirkulerte jeans. Bakgrunnen for initiativet er klesindustriens store miljøavtrykk og økende tekstilavfall. Jeansgulvene produseres i Tyskland ved å kutte opp brukte jeans og presse dem sammen med naturlige materialer. Dette gir et slitesterkt, mykt og støydempende gulv som tåler mer enn vanlige gulv. Norsk Tekstilgjenvinning påpeker at mye tekstilavfall kan gjenvinnes med eksisterende teknologi, men at bedre sortering er nødvendig for å øke lønnsomheten.
1 måned siden
Rema 1000 lanserte nylig frosne granateplekjerner, som raskt ble en hit, spesielt på sosiale medier. Etter stor etterspørsel og utsolgte butikker, melder Rema 1000 at de fra mandag fyller opp frysediskene igjen. De håper nå å ha tilstrekkelig med leveranser for å møte etterspørselen. Som alternativer tilbys også ferske granateplekjerner og hele granatepler.
1 måned siden
Rema 1000 lanserte nylig frosne granateplekjerner, som raskt ble en hit, spesielt på sosiale medier. Etter stor etterspørsel og utsolgte butikker, melder Rema 1000 at de fra mandag fyller opp frysediskene igjen. De håper nå å ha tilstrekkelig med leveranser for å møte etterspørselen. Som alternativer tilbys også ferske granateplekjerner og hele granatepler.
3 måneder siden
Nettavisen har lansert «Dagens snakkis», et konsept der de presenterer en dagsaktuell sak med åpent kommentarfelt. Konseptet har som mål å samle diskusjoner og gi stemme til flere. Den første saken handlet om Sylvi Listhaug og fikk stor respons med 50.000 sidevisninger og over 100 kommentarer. En kommentar fikk 218 tomler opp, og saken fikk 430 kommentarer på Facebook. Sjefredaktør Gunnar Stavrum er fornøyd med engasjementet og mener konseptet bidrar til en folkelig og opplyst debatt. «Dagens snakkis» var en av de mest leste sakene den dagen, med lang lesetid.
3 måneder siden
Nettavisen har lansert konseptet «Dagens snakkis», som har ført til stor engasjement i kommentarfeltet. Konseptet har løftet kommentarfeltene frem i lyset, og sakene har ofte tronet øverst på mest lest-listene. Redaksjonen, inkludert politisk redaktør, deltar aktivt i debattene for å skape bedre dialog med leserne. Nettavisen har valgt å fokusere på færre, men større debatter, og har moderert kommentarfeltene for å gjøre det mer oversiktlig. Til tross for noen få avsporinger, oppfører de fleste leserne seg bra i kommentarfeltene.
1 måned siden
Lerum og Brynild lanserer sukkerfri saft med godteri-inspirerte smaker som Gomp, Seigmenn og Stupedama. Spesielt Stupedama-smaken har vakt oppsikt, med beskrivelser som spenner fra hostesaft til Jägermeister. Dette følger trenden med godteri-saft, der Fun Light (Orkla) var tidlig ute og planlegger nye smaker til sommeren. Smågodtsaften har vært en salgssuksess, men er kun tilgjengelig i en begrenset periode.
2 måneder siden
Adidas har lansert Adizero Adios Pro Evo 1, en svært lett løpesko til rundt 6000 kroner, som markedsføres for bruk i kun ett maratonløp. Dette har ført til kritikk fra klimaaktivister, som mener Adidas oppmuntrer til en bruk-og-kast-mentalitet. Adidas-sjef Bjørn Gulden avviser kritikken og påpeker at skoen kan brukes i flere løp og er primært ment for profesjonelle utøvere. Den norske løperen Karoline Bjerkeli Grøvdal bruker skoen, men anbefaler den ikke til mosjonister. Til tross for kritikken er etterspørselen stor, og Adidas kunne solgt mange flere eksemplarer av skoen.
1 måned siden
Artikkelen fra Melk & Honning presenterer retro sneakers som er tilbake i motebildet. Adidas Campus 00, kjent for sitt avslappede design, og New Balance 530, beskrevet som en komfortabel «pappa-sko», er blant modellene som trekkes frem. Puma Speedcat, opprinnelig en racing-sko, nevnes som en modell vi kommer til å se mer av. Reebok Classic Club fremheves for sin allsidighet, mens New Balance 574 beskrives som en tidløs favoritt. Nike Dunk Low har fått en renessanse gjennom nye farger og samarbeid.