Narvik: Hotelldirektør kritiserer parkeringsbot for svensk firma
En parkeringsbot utstedt utenfor et hotell i Narvik har ført til sterk kritikk fra hotelldirektøren. Hun mener boten viser mangel på skjønn og skjemmer ut byen, spesielt overfor utenlandske gjester.
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- Direktør Marlene Føre Frantzen ved Scandic Narvik kritiserer en parkeringsbot gitt til en svensk firmabil utenfor hotellet.
Sammendrag
Direktør Marlene Føre Frantzen ved Scandic Narvik uttrykker sterk misnøye med en parkeringsbot som ble utstedt til en svensk firmabil utenfor hotellet. Bilen, som tilhørte et firma med 70 advokater som besøkte byen og la igjen betydelige summer, fikk boten for å ha stått parkert på fortauet i kun ett minutt mens de bar inn sceneelementer.
Frantzen mener parkeringsvakten burde ha utvist skjønn i situasjonen, for eksempel ved å snakke med resepsjonen eller avvente, og påpeker at resepsjonisten bekrefter at bilen ikke sto der lenge. Hun beskriver hendelsen som "flau" og noe som "skjemmer oss ut", spesielt i lys av den gjestfriheten firmaet ellers opplevde.
Hotelldirektøren har bedt Narvik kommune om å se over saken og har tilbudt seg å betale boten på faktura.
Nøkkelentiteter
Marlene Føre Frantzen
Scandic Narvik
Narvik kommune
Narvik