En familie i Kristiansund opplevde en uventet overraskelse da de kom hjem til et nytt kjøkkengulv, uten å ha bestilt det. En snekker hadde ved en feiltakelse revet opp og lagt nytt gulv i feil hus, fordi huseieren hadde glemt å lukke døren og snekkeren ikke hadde sjekket husnummeret nøye nok.
Da den egentlige kunden ringte og etterspurte håndverkeren, fikk sjefen for snekkerfirmaet panikk og fryktet politianmeldelse. Huseieren selv tok det imidlertid med godt humør da han fikk melding om hendelsen, og familien ser på det nye gulvet som en positiv overraskelse.
De vurderer nå å bruke samme firma for å skifte gulv i resten av huset.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
En familie i Risør opplevde et dramatisk øyeblikk da fem trær falt mot huset deres på grunn av tung snø. Ekteparet Stebekk Moe våknet av et kraftig smell da et grantre traff taket. De var heldige som ikke ble skadet, men strømledningene ble revet ned. Familien hadde måkt snø like før hendelsen, men var mer bekymret for snøras fra taket. Glitre Nett jobber med å rette feil og rydde linjer, men mange er fortsatt uten strøm i området. Uværet har ført til at flere tusen har vært uten strøm, og det er fortsatt utfordringer med snøfall.
4 måneder siden
Et ektepar i Odda opplevde et kraftig smell da et garasjetak løsnet i uværet. En lekt fra taket gikk gjennom kjellerdøra deres og står nå fast. Kona trodde først det var et jordskjelv. Resten av taket traff huset deres og skadet skifersteinene. Det samme taket traff deretter huset til naboen, Gunnar Isachsen. Ekteparet har meldt skadene til forsikringsselskapet. Veiene inn og ut av Odda er nå åpnet igjen etter uværet.
2 måneder siden
En familie i Kamøyvær i Nordkapp kommune opplevde et voldsomt uvær da sterk vind sendte stein gjennom kjøkkenvinduet. Hendelsen skjedde rundt klokken 08.00, og familien beskriver det som et mirakel at ingen ble skadet. Vinden, som ble målt til 39,5 m/s ved Honningsvåg lufthavn, har også forårsaket andre skader på huset, inkludert ødelagt garasjetak og en sprekk i stuetaket. Meteorologisk institutt har sendt ut gult farevarsel for kraftige vindkast i Nordland, Troms og Finnmark. Familien har flyttet ut av huset på grunn av skadene og glasskårene, og resten av fiskeværet har også fått merke uværet.
2 dager siden
Et sprengingsuhell på Nordmøre førte til at en stor stein traff et bolighus. Steinen gikk gjennom taket mens barn var hjemme.
3 måneder siden
Jørn Frode Lund og familien er innesperret i sitt hjem i Overhalla etter at elva Namsen gikk over sine bredder og oversvømte gårdsveien deres. Familien har bodd i huset i tre år, men har aldri opplevd lignende. De var forberedt på situasjonen, men vannmengdene ble større enn forventet på grunn av kraftig snøsmelting og regn. Meteorologene har varslet om kraftig vind og nedbør, og det er fare for oversvømmelser og skred flere steder i Trøndelag og Nordland. Familien venter nå på at vannstanden skal synke, og forbereder seg på eventuelt strømbrudd. De håper at veien blir farbar igjen slik at datteren kan komme seg på håndballkamp.
1 måned siden
Jørgen Brath kjøpte nytt kjøkken fra Ikea i 2022, der Montera var ansvarlig for monteringen. Underveis oppstod flere problemer: platetoppen ble knust, benkeplaten ble skadet, og viften ble ikke koblet til ventilasjonsanlegget, noe som skapte brannfare. Brath opplevde at selskapene skyldte på hverandre, og at det tok lang tid å få løst problemene. Ikea hevdet at Brath ikke hadde gitt korrekt informasjon om veggplater, noe som ble tilbakevist. Etter at TV 2 hjelper deg tok kontakt, beklaget Montera og byttet benkeplaten. Saken om den manglende vifte-tilkoblingen er fortsatt ikke løst.
1 måned siden
En familie i Modalen opplevde et branntilløp da deres eldre dieselbil tok fyr like ved huset. Heldigvis var familien bortreist, og en observant nabo varslet brannvesenet, som raskt ankom stedet og fikk kontroll over situasjonen. Innsatslederen berømmer brannmannskapets innsats og uttaler at spredning til huset var nært forestående. Brannårsaken er foreløpig ukjent, og politiet har startet etterforskning. Familien uttrykker stor takknemlighet for at huset ble reddet og at ingen kom til skade.
4 måneder siden
Anniken Skaar og Finn Christoffersen kjøpte nabohytta til Skaars søster etter å ha lagt en lapp med kjøpsforespørsel på døren. Hytta var i dårlig forfatning og krevde omfattende oppussing. Ekteparet fjernet alt innvendig, satte inn et brukt kjøkken, malte vegger, byttet deler av taket, beiset utvendig og ryddet opp rundt hytta. De brukte rundt 150.000 kroner på oppussingen og totalt under 500.000 kroner med kjøpesummen. Etter første overnatting i 2021, bruker de hytta ofte. Den ligger i nærheten av deres hjem i Hokksund, noe som gjør den lett tilgjengelig. De er svært fornøyde med kjøpet.
4 måneder siden
En familie fra Fredrikstad opplevde en rekke problemer på sin planlagte ferietur til Kreta. Flyet deres ble kansellert, og på grunn av feil kontaktinformasjon mottok de ikke beskjed om nye billetter. De måtte selv kjøpe nye billetter og reise via flere mellomlandinger, og bagasjen deres ble forsinket. Familien var utslitt og frustrert over manglende kommunikasjon og oppfølging fra både Norwegian og Mixx travel. Etter å ha kontaktet media, har begge selskapene beklaget hendelsen og lovet å dekke familiens utgifter. Forbrukerrådet støtter familien og understreker at de har rett på kompensasjon for tapte feriedager.
2 måneder siden
En familie fra Finnmark opplevde problemer med SAS' kundeservice da de skulle endre en billett for datteren. Navnet ble feilregistrert som "Alla" istedenfor "Ella", noe som førte til at datteren ikke fikk reise. Moren måtte bruke mye tid og energi på å ordne opp i situasjonen, og endte opp med å måtte finne alternative reiseløsninger via barnets mormor. SAS beklager feilen, har refundert utgiftene og sier de jobber med å forbedre kundeservicen, blant annet ved å bytte leverandør.
3 måneder siden
Sara og Børge Larsson opplevde store problemer etter å ha bestilt et nytt kjøkken fra Elkjøp. Leveransen var mangelfull med feil farge på deler av kjøkkenet og manglende varer. Monteringen utført av Montera var også dårlig, med feil størrelse på skap, limsøl og sprekker i benkeplaten. Til tross for gjentatte henvendelser til Elkjøp og Montera, har ikke feilene blitt rettet opp, og paret har ventet i over ett år på å få kjøkkenet ferdigstilt. Forbrukerrådet mener Elkjøp og Montera burde ha tatt grep tidligere, og paret har rett til å få kjøkkenet ferdigstilt og eventuelt kjøpe inn manglende deler selv. Elkjøp og Montera beklager situasjonen og har avtalt befaring for å rette opp feilene.
2 måneder siden
En bil kjørte lørdag morgen inn i huset til Tommy Helland på Ålgård. Hendelsen skjedde under øvelseskjøring, da bilen kjørte ned en bakke og gjennom to gjerder før den traff huset. Helland hadde akkurat forlatt kjøkkenet da det smalt, og slapp unna skade. Kjøkkenet ble totalskadd, og flere gjenstander med sentimental verdi gikk tapt. Helland er glad for at ingen ble alvorlig skadet, men forteller at han må belage seg på takeaway mens kjøkkenet repareres.
2 måneder siden
En familie på åtte personer, som hadde bestilt en «all inclusive»-tur til Kypros gjennom Apollo, fikk ferien sin ødelagt da de ikke fant bestillingen sin ved innsjekkingsautomaten på Oslo lufthavn. Apollos kundetelefon var stengt, og familien måtte vente over et døgn for å få hjelp. De endte opp med å bestille nye billetter selv og kom seg til Kypros to dager forsinket. Pakkereisenemnda har konkludert med at Apollo er ansvarlig for feilen og må betale erstatning til familien. Apollo beklager hendelsen og sier de vil følge nemndas beslutning.
2 måneder siden
Flere Verisure-kunder har opplevd ubehagelige overraskelser ved oppsigelse av sine alarmavtaler. De må betale opptil 3000 kroner for å beholde elektroniske dørlåser de allerede har betalt rundt 4000 kroner for. Kundene føler seg dårlig informert om at utstyret ikke er deres eiendom. Verisure hevder at vilkårene er kommunisert gjennom avtaler og velkomstsamtaler, og at kostnaden ved oppsigelse dekker service for å sikre at låsen fungerer uten alarmsystemet. Kundene beskriver situasjonen som urimelig.
1 måned siden
Christer og Emilie opplevde problemer etter en brann i leiligheten deres, da deres elektroniske enheter ble sendt til Recover for datagjenoppretting. Paret oppdaget at en tekniker hadde brukt enhetene, sett på personlig innhold og endret språkinnstillinger. En Mac manglet, og en fremmed iPad dukket opp. Recover beklager mangelfull kommunikasjon og tilbyr videre oppfølging. If forsikring bekrefter at de er kjent med saken og har hatt dialog med kunden og Recover. Saken endte med et forlik mellom partene.