Innsatte i Trondheim fengsel imponerer med kreativitet
Innsatte ved Trondheim fengsel har fått utfordre sin kreativitet gjennom en workshop i markedskommunikasjon. Initiativet, som er et samarbeid med et reklamebyrå, har imponert både ansatte og de profesjonelle markedsførerne.
12 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Kriminalomsorgen har leid inn reklamebyrået Døgn for å holde en kreativ workshop for ungdomsgruppa i Trondheim fengsel.
Sammendrag
Kriminalomsorgen har leid inn reklamebyrået Døgn for å holde en kreativ workshop for ungdomsgruppa (18-25 år) ved Trondheim fengsel. Målet er å gi de innsatte en annerledes hverdag, lære praktisk markedskommunikasjon, og produsere en video for fengselsbutikken «Børson» og aktivitetstilbudene.
De innsatte, inkludert Lucas, Niklas, Einar, Martin, Mikal, Antonioss, Jens og Asibullah, uttrykker stor glede over avbrekket fra rutinen. Lars-Tore Finnanger fra Døgn og avdelingsleder Grethe Wolan bekrefter at de innsatte blomstrer og viser imponerende kreativitet.
Workshopen gir mulighet til å bruke skjulte talenter og oppdage nye interesser, noe som bidrar til en mer konstruktiv fengselshverdag.
Kontekst
Lars-Tore Finnanger
Grethe Wolan
Lucas
Mikal
Niklas
Kriminalomsorgen
Døgn
Trondheim fengsel
Trondheim