Nyhetssaker
Kunde føler seg svindlet av Sparebanken Vest på grunn av manglende informasjon om fordelsprogram

Kunde føler seg svindlet av Sparebanken Vest på grunn av manglende informasjon om fordelsprogram

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Cecilie Nordskag føler seg svindlet av Sparebanken Vest på grunn av manglende informasjon om fordelsprogrammet Vestavinn.

Cecilie Bye Nordskag (43) er skuffet over Sparebanken Vest fordi hun mener hun aldri ble informert om fordelsprogrammet Vestavinn, som gir gebyrfritak for kortbruk og e-faktura. Hun reagerer spesielt på at hun ikke ble informert om dette da hun arvet penger og overtok huslån etter morens bortgang i 2019, da hun trolig ville kvalifisert for programmet.

Kommunikasjonssjef i Sparebanken Vest, Hanne Dankertsen, sier banken informerer om priser og vilkår, men vil likevel gjennomgå rutinene sine for å forbedre kundeinformasjonen.

Hun forklarer at gebyrene skyldes kostnader knyttet til drift og utvikling av banktjenester, og at totalkunder med lån og sparing hos banken får fordeler.