BaneNor opplever feil i sine informasjonssystemer, noe som resulterer i upålitelig reiseinformasjon for togreisende over hele landet. Feilen påvirker apper som Vy og Entur, samt informasjonstavler, og gjør at reisende ikke kan stole på sporinformasjonen som gis. Endringer i sporbruk annonseres manuelt, primært via høyttaleranlegg.
Selv om selve togtrafikken ikke er direkte berørt, kan reisende oppleve forsinkelser og unøyaktigheter i informasjonen de mottar. Feilen er mest merkbar på Oslo S.
BaneNor jobber med å løse problemet, men det er foreløpig ingen estimert tid for når systemene vil være fullt operative igjen. Reisende oppfordres til å møte opp på stasjonene som vanlig og følge med på manuelle kunngjøringer.
2 måneder siden
BaneNor opplever problemer med informasjonssystemene sine, noe som resulterer i upålitelig informasjon i reiseapper som Vy og Entur. Feilen gjelder over hele landet og fører til at informasjon om togavganger må formidles manuelt. Selv om selve togtrafikken ikke er direkte berørt, kan reisende oppleve forsinkelser i informasjonen de mottar. BaneNor arbeider med å løse problemet og oppfordrer reisende til å møte opp på stasjonene som vanlig. De vurderer også å sette inn ekstra ressurser for å håndtere den manuelle informasjonsflyten.
2 måneder siden
Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps. Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S. Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!