Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps.
Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S.
Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
BaneNor opplever problemer med informasjonssystemene sine, noe som resulterer i upålitelig informasjon i reiseapper som Vy og Entur. Feilen gjelder over hele landet og fører til at informasjon om togavganger må formidles manuelt. Selv om selve togtrafikken ikke er direkte berørt, kan reisende oppleve forsinkelser i informasjonen de mottar. BaneNor arbeider med å løse problemet og oppfordrer reisende til å møte opp på stasjonene som vanlig. De vurderer også å sette inn ekstra ressurser for å håndtere den manuelle informasjonsflyten.
4 måneder siden
Det er full stans i togtrafikken i hele Norge på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet mellom tog og togledere. Feilen ligger i GSMR-systemet, ifølge Bane Nor. Togene må stå stille til situasjonen er avklart, og det er usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. Reisende må regne med forsinkelser og innstillinger. Bane Nor meldte om feilen klokken 7.55 første juledag. Selv om det er mindre trafikk enn vanlig, påvirker dette mange reisende.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge er lammet på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet mellom tog og togledere. Samferdselsministeren har uttalt at situasjonen er alvorlig. Bane Nor jobber med å finne feilen, men det er ikke kjent hvor lang tid det vil ta å løse problemet. Flere togselskaper har innstilt sine avganger ut dagen, og det er mangel på alternative transportløsninger som busser. Passasjerer kan i noen tilfeller få dekket taxi eller flybillett, men må legge ut selv. Det har vært meldt om frustrasjon blant passasjerer over manglende informasjon.
4 måneder siden
Det er full togstans i hele Norge som følge av en feil i kommunikasjonssystemet mellom togene og toglederne. Bane Nor opplyser at togene må stå stille inntil situasjonen er avklart. Feilen hindrer kommunikasjon mellom tog og togledere, og fører til at all togtrafikk er stoppet i hele landet. Reisende må forvente forsinkelser og innstillinger inntil feilen er rettet.
1 måned siden
Togtrafikken på Østlandet er rammet av full stans grunnet en signalfeil. Bane Nor melder at stansen berører strekningene mellom Oslo S og Skøyen, samt Oslo S og Ski - Rakkestad. Reisende oppfordres til å sjekke Bane Nors trafikkmeldinger for oppdateringer. Bane Nor beklager de ulempene dette medfører for passasjerene.
4 måneder siden
Bane Nor melder om problemer i togtrafikken på strekningen mellom Lillestrøm og Oslo lufthavn Gardermoen. En feil på sporet har ført til forsinkelser og innstillinger for en rekke toglinjer, inkludert Flytoget. Reisende må forvente forsinkelser og oppfordres til å følge med på oppdateringer. Bane Nor vil komme med en ny oppdatering klokken 18:00.
2 måneder siden
En IT-feil hos det nordiske kollektivselskapet Nobina fører til betydelige forsinkelser i busstrafikken i flere nordiske land, inkludert Norge. Problemene påvirker sanntidssystemer og bussenes evne til å motta informasjon om ruter, noe som skaper utfordringer for samordningssentraler og passasjerer. Feilen rammer også planlegging og systemer i kjøretøyene. Helsingfors er spesielt hardt rammet, med mange kanselleringer.
1 måned siden
Togtrafikken mellom Drammen og Asker er stoppet på grunn av en signalfeil. Bane Nor arbeider med å løse problemet, men forventer at det vil ta tid. Passasjerer må regne med forsinkelser og innstillinger, og togselskapene jobber med å sette opp alternativ transport. Reisende oppfordres til å følge med på sine reiser for oppdatert informasjon. Bane Nor beklager ulempene dette medfører for de reisende.
3 måneder siden
Ruters app opplever problemer med innlogging for et begrenset antall brukere. Selskapet jobber med å løse problemet. Flere reisende har meldt om problemer med appen mandag ettermiddag. Ruter har informert billettkontrollører om feilen, og reisende vil ikke bli bøtelagt for manglende billett mens problemene vedvarer.
1 måned siden
En trikkestans i Storgata i Oslo skapte problemer for kollektivtrafikken. Flere trikkelinjer og bussrutene 37, 54 og 34 ble rammet. Ruter anbefalte reisende å følge med i Ruter-appen for oppdatert informasjon. Sporveien opplyste om forsinkelser og endrede kjøremønstre. Feilen er nå rettet, og trafikken går som normalt igjen.
2 måneder siden
En signalfeil ved Kløfta skaper søndag kveld problemer for togtrafikken på Gardermobanen. Feilen, som skyldes en sporveksel, fører til forsinkelser og innstillinger for alle tog mellom Lillestrøm og Oslo lufthavn. Bane Nor opplyser at de arbeider med å rette feilen så raskt som mulig, og beklager samtidig ulempene dette medfører for passasjerene. Vy melder om redusert kapasitet på Kløfta og oppfordrer reisende til å forvente forsinkelser og eventuelle innstillinger. Bane Nor vil komme med en ny oppdatering om situasjonen klokken 21.
1 måned siden
Togtrafikken på Østlandet opplever forsinkelser og innstillinger på grunn av redusert kapasitet mellom Hvalstad og Asker. Bane Nor arbeider med å rette feilen, men det kan ta opptil et døgn. Dette påvirker flere toglinjer, inkludert Spikkestad–Lillestrøm, Asker–Kongsvinger og Drammen–Lillehammer. Reisende må forvente forsinkelser, og Bane Nor beklager ulempene dette medfører. Ny oppdatering om situasjonen ventes natt til 26. mars.
1 måned siden
En signalfeil mellom Oslo S og Skøyen stasjon har ført til forsinkelser og innstillinger i togtrafikken. Bane Nor meldte om feilen klokken 10.16 og vet ikke hvor lang tid det vil ta å rette den. Dette påvirker en rekke toglinjer, inkludert lokaltog, regiontog og flytog. Reisende oppfordres til å følge med på oppdateringer fra Bane Nor.
2 måneder siden
Ruter melder mandag morgen om forsinkelser og mulige innstillinger i busstrafikken som følge av IT-problemer hos operatøren Nobina. Problemene startet ved 4-tiden og hindrer bussene i å motta informasjon om ruter, noe som også påvirker sanntidssystemet. Passasjerer får dermed ikke korrekt informasjon om bussenes ankomst. Lignende problemer er også rapportert i Sverige.
3 måneder siden
En feil i Ruters system førte til at reisende ikke fikk logget inn eller betalt for billetter i appen mandag ettermiddag. Feilen ble oppdaget like før klokken 13.30. Ruter opplyser at det ikke vil bli delt ut bøter for manglende billett så lenge betalingssystemet er nede. De oppfordrer likevel reisende til å følge med i appen og betale når systemet er oppe igjen. Ruter jobber med å rette feilen og beklager problemene dette medfører. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og mange kunder forsøkte å logge ut av appen, noe som forverret problemene.