
Staten brukte minst 50 mill. på annonser hos tekgiganter
1 artikkel
1 måned siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
1 måned siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
En innsynsanalyse viser at statlige virksomheter brukte minst 50 millioner kroner på annonsering hos fem store teknologiselskaper i 2024. Dette skjer samtidig som kulturministeren mangler oversikt over statens annonsekroner, og mediebransjen uttrykker bekymring for pengestrømmen til utenlandske plattformer.
Statlige virksomheter brukte minst 50,4 millioner kroner på annonsering hos fem store teknologiselskaper i 2024.
Universiteter og høgskoler sto for halvparten av statens forbruk med 27,5 millioner kroner, mens Helsedirektoratet brukte 8,6 millioner.
Kommunene brukte totalt 12 millioner kroner, hvorav Oslo kommune alene sto for nesten 5 millioner kroner.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!