Norgesmøllene avvikler merkevaren «Møllerens» for å tydeliggjøre sin norske identitet og opprinnelse. Dette skjer etter at selskapet mistet en betydelig avtale med Norgesgruppen til fordel for Lantmännen Ceralia.
Undersøkelser har vist at mange kunder ikke er klar over at Norgesmøllene er et norsk selskap eid av norske bønder. Ved å bytte navn ønsker Norgesmøllene å gjøre det enklere for forbrukerne å identifisere og velge norskproduserte mel- og kornprodukter.
De første produktene med det nye navnet forventes å være i butikkene fra mars 2025. Norgesgruppen forsikrer at overgangen til Regal-mel ikke vil redusere bruken av norsk korn.
1 måned siden
Norgesmøllene avvikler merkevaren «Møllerens» for å tydeliggjøre sin posisjon som en norsk produsent eid av norske bønder. Dette skjer etter at de mistet en viktig avtale med Norgesgruppen til Lantmännen Ceralia. Norgesmøllene ønsker å fremheve sin norske identitet og produksjon. Norgesgruppen forsikrer kundene om at overgangen til Regal-mel ikke vil redusere bruken av norsk korn i produktene.
1 måned siden
Merkevaren Møllerens forsvinner fra butikkhyllene fra mars 2025. Norgesmøllene ønsker å tydeliggjøre at de er et norsk selskap eid av norske bønder, da undersøkelser viser at mange kunder ikke er klar over dette. Navnebyttet kommer etter at Norgesmøllene mistet en stor avtale med Norgesgruppen til svenske Lantmännen Ceralia. Målet er å gjøre det lettere for kundene å finne den norske produsenten av mel- og kornprodukter. Først ut med nytt navn er 2 kg Siktet Hvetemel. Norgesmøllene er eid av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!