
Universiteter bruker 334 mill. på markedsføring: Rødt kritiserer
1 artikkel
21 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
21 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Norske universiteter og høyskoler har brukt 334 millioner kroner på reklame og markedsføring de siste tre årene, drevet av en resultatbasert finansieringsmodell. Rødt kritiserer dette som sløsing av offentlige midler, mens Kunnskapsdepartementet forsvarer konkurransen om studenter.
Norske universiteter og høyskoler har brukt 334 millioner kroner på reklame og markedsføring de siste tre årene.
Rødt kritiserer den resultatbaserte finansieringsmodellen, der institusjonene får penger per bestått studiepoeng, som sløsing.
Kunnskapsdepartementet og NTNU forsvarer markedsføringen med behov for å informere og motivere unge til høyere utdanning.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!