Witzøe-familiens selskap, Insula, kjøper Salma-merkevaren fra Bremnes Seashore etter at sistnevnte måtte legge ned produksjonen på Bømlo grunnet økonomiske problemer, noe som resulterte i tap av 100 arbeidsplasser. Bremnes Seashore uttrykker glede over at merkevaren får leve videre under Insulas eierskap, som har solid erfaring med sjømat.
Insula ser på Salma som et viktig symbol i norsk sjømatindustri. Produksjonen flyttes nå til Salmars anlegg på Frøya, men dette vil ikke skape nye arbeidsplasser på Bømlo.
Insula planlegger å videreutvikle merkevaren og håper at økt produksjon vil føre til lavere priser for forbrukerne. Avtalen er betinget av godkjenning fra Konkurransetilsynet, og produksjonsstart er planlagt etter sommerferien.
1 måned siden
Witzøe-familiens selskap Kverva, gjennom sitt eierskap i Insula, kjøper opp Salma-merkevaren fra Bremnes Seashore. Bremnes Seashore avsluttet produksjonen av Salma-laks før jul på grunn av økonomiske utfordringer. Bremnes-sjefen uttrykker glede over at merkevaren får nytt liv hos Insula, som har erfaring med salg og markedsføring av sjømat. Insula-direktøren beskriver Salma som et fyrtårn i norsk sjømatindustri. Oppkjøpet vil ikke ha noen innvirkning på de arbeidsplassene som allerede er tapt hos Bremnes Seashore.
1 måned siden
Witzøe-familiens selskap Kverva kjøper, gjennom sitt eierskap i Insula, opp Salma-merkevaren etter at Bremnes Seashore avsluttet produksjonen grunnet økonomiske problemer. Bremnes Seashore uttrykker glede over at Insula, med sin erfaring innen salg og markedsføring av sjømat, vil gi merkevaren nytt liv. Insula-direktøren fremhever Salma som et fyrtårn i norsk sjømatindustri. Oppkjøpet vil ikke ha noen innvirkning på de som tidligere mistet jobbene sine da Bremnes Seashore la ned produksjonen.
1 måned siden
Witzøe-familiens selskap Insula, via Kverva, overtar Salma-merkevaren fra Bremnes Seashore etter at sistnevnte la ned produksjonen grunnet underskudd. Bremnes Seashore er glad for at Salma får en ny eier med sterk merkevarekompetanse og solid distribusjon. Insula ser på Salma som et fyrtårn i norsk sjømatindustri og anerkjenner Olav Svendsens rolle som gründer.
1 måned siden
Sjømatkonsernet Insula overtar merkevaren SALMA etter at Bremnes Seashore avsluttet produksjonen på Bømlo, noe som resulterte i tap av 100 arbeidsplasser. Produksjonen flyttes til Salmars anlegg på Frøya, uten at dette vil skape nye arbeidsplasser på Bømlo. Insula ser frem til å videreutvikle merkevaren, og administrerende direktør Sigvald Rist håper at økt produksjon vil føre til lavere priser for forbrukerne. Avtalen krever godkjenning fra Konkurransetilsynet, og oppstart av produksjonen er planlagt etter sommerferien.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!