Julebrus-priskrig: Kjeder dumper EMV til under 3 kr/liter
2 artikler i saken
7 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
2 artikler i saken
7 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
En InFact-undersøkelse for Nettavisen viser at 24,3 prosent oppfatter Kiwi som billigst, fulgt av Rema 1000 (20,4 %) og Extra (13,2 %). Dette skjer midt i en pågående priskrig, hvor markedsføring påvirker kundenes oppfatning mer enn faktiske pristester.
En InFact-undersøkelse viser 24,3 prosent oppfatter Kiwi som billigst, mens Rema 1000 og Extra følger etter.
Til tross for lignende priser i pristester, mener Forbrukerrådet at Kiwis markedsføring er avgjørende for kundenes oppfatning.
Undersøkelsen kommer midt i en pågående priskrig i dagligvarebransjen, hvor nesten 40 prosent av respondentene er usikre.
Kiwi, Rema 1000 og Extra dumper prisen på egne merkevarer av julebrus til under tre kroner literen. Dette utløser en ellevill priskrig på julevarer, men spareøkonom Kornelia Minsaas advarer mot at kjedenes egne merkevarer tar over markedet.

En ny undersøkelse fra InFact for Nettavisen viser at 24,3 prosent av nordmenn oppfatter Kiwi som den billigste dagligvarekjeden. Dette er til tross for at pristester ofte viser lignende priser mellom Kiwi, Rema 1000 og Extra. Forbrukerrådet mener markedsføring er avgjørende for kundenes oppfatning.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!