
Overfylte klasserom i Norge: Lærere slår alarm om læringsmiljø
1 artikkel
25 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
25 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
En internasjonal studie viser nedgang i begavede elever og trivsel, samtidig som norske klasserom blir stadig mer overfylte. Lærere slår alarm om et krevende læringsmiljø hvor det er vanskelig å følge opp elevene, mens kommuner og regjering diskuterer ansvar.
Internasjonal studie (TALIS) viser at andelen begavede elever i Norge sank fra 52 % i 2018 til 17 % i 2024.
Lærere opplever overfylte klasserom med opptil 31 elever, noe som reduserer tid per elev og vanskeliggjør faglig og sosial oppfølging.
Utdanningsforbundet kritiserer myndighetene for å skyve ansvaret for de store utfordringene i Skole-Norge ned på kommunene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!