TVNorge opplever stor suksess med serien «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Programmet har de beste seertallene for kanalen siden 2005, og er svært populært på strømmetjenesten Max.
Første episode har hatt nesten 900. 000 seere totalt, og snittet per episode ligger på over 800.
000. Almaas selv understreker at han faktisk er bonde og driver gården selv, uavhengig av TV-produksjonen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
TV Norge bekrefter en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som omhandler Almaas' overgang til livet som bonde, har blitt en stor seersuksess for kanalen, med seertall som ikke er sett siden 2005. Almaas har selv bekreftet nyheten om sesong 2. Første episode har hatt nesten 900 000 seere totalt, fordelt på tradisjonell TV og digitale plattformer. Serien har fulgt Almaas i hans nye hverdag på gården i Nes kommune.
16 dager siden
Jon Almaas' første år som bonde i programmet «Jon blir bonde» har i snitt blitt sett av 771.000 seere per episode. Programmet følger Almaas og kona Ellen på Braarud gård i Nes. Første episode er sett av 942.000 seere totalt. Serien er blant de mest populære på strømmetjenesten Max, og er nominert til Gullruten for beste karakterdrevne dokumentarserie og beste programleder. Almaas kjøpte Braarud gård i 2023 for 13 millioner kroner, og det kommer en sesong to av programmet.
1 måned siden
TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene. Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.
2 måneder siden
Jon Almaas' serie «Jon blir bonde» har blitt en seersuksess for TVNorge, med 767.000 seere på under to uker. Serien følger Almaas og kona som forlater bylivet for å bli bønder på en gård i Nes. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttrykker stor glede over mottakelsen. Serien hadde allerede gode tall ved premieren med 334.000 seere. Almaas har fått støtte i sosiale medier, men også kritikk, blant annet fra Finansavisens redaktør Trygve Hegnar, som Almaas tar med ro.
10 dager siden
Fotballstjernen Erling Braut Haaland har latt seg begeistre av TV-programmet «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Haaland delte et bilde på Snapchat der han skrøt av programmet. Serien, som følger Almaas og konas overgang fra byliv til gårdsliv på Braarud gård i Nes, har blitt en stor suksess for TVNorge og kan vise til kanalens beste seertall siden 2005. Almaas har kommentert hyllesten og invitert Haaland til å spille for gårdens bedriftslag.
2 måneder siden
Jon Almaas og kona har kjøpt gård og blitt bønder, noe som er dokumentert i realityserien «Jon blir bonde». Serien gir seerne et innblikk i bondelivet og utfordringene knyttet til norsk landbruk. Serien viser at det ikke er så enkelt å drive gård, og den kan bidra til å øke forståelsen for bøndenes hverdag. Færre byfolk har kontakt med bønder i dag, noe som kan føre til manglende kunnskap om matproduksjon. Derfor er det positivt at en kjent person som Almaas engasjerer seg i landbruket, og han er ønsket som frontfigur av flere aktører.
14 dager siden
Jon Almaas, kjent fra TV-programmet «Jon blir bonde», går med underskudd i sin første tid som bonde. Dagbladet Børsens gjennomgang av hans privatøkonomi viser likevel at han har god råd. Han har hatt høye inntekter som programleder og skuespiller, og tjent godt på boligsalg. Almaas eier blant annet en gård i Nes, en hytte ved sjøen utenfor Kragerø og en hytte på fjellet i Valdres. Gjennom selskapet Alm-Tec AS hadde han i 2023 et overskudd på 4,9 millioner kroner. Han har også mottatt produksjonstilskudd som bonde, men gikk likevel i minus i 2024.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
3 måneder siden
NRK bekrefter en ny sesong av portrettserien «A-laget» etter stor suksess i første sesong. Serien, hvor reportere med funksjonsvariasjoner intervjuer kjente personer, har blitt svært populær. Første episode med statsminister Jonas Gahr Støre ble sett av rundt 660.000 seere, mens andre episode med Herman Flesvig har passert en million visninger. Prosjektredaktør Marie Sjo uttaler at seriens suksess skyldes de dyktige reporterne og grundig forarbeid. Dagens episode har Fredrik Solvang som gjest, og neste uke er det Else Kåss Furuseth som skal intervjues.
1 måned siden
Artikkelen hyller TV-serien «Jon blir bonde» for å gi et viktig og oppløftende perspektiv på moderne, urbanisert liv. Serien følger Jon Almaas' overgang til gårdsdrift og fremhever verdien av matproduksjon, fellesskap og hardt arbeid. Forfatteren understreker seriens evne til å skape takknemlighet for matprodusenter og minne oss om grunnleggende verdier i en tid dominert av teknologi og overflod. Programmet beskrives som en motvekt til hverdagens stress og en påminnelse om hva som virkelig betyr noe.
1 måned siden
TV-serien «Team Pølsa» fortsetter sin suksess med over én million seere på første episode. Fredag samlet arrangementet i Granåsen 15.000 tilskuere. NRK melder om et snitt på 850.000 seere for serien, der episode tre allerede er sett av over 600.000. En kommentator i VG beskriver opplevelsen i Granåsen som et av de største øyeblikkene i ski-VM. NRK lover flere sterke opplevelser og overraskelser fremover.
2 måneder siden
Lars Halvard Finskud, en erfaren bonde fra Brårud, ble mentor for Jon Almaas i TV-serien «Jon blir bonde». Finskud har drevet gården sin siden ungdommen og har hatt flere forskjellige driftsformer. Da Almaas kjøpte gård i nærheten, kontaktet han Finskud for hjelp, noe som resulterte i et samarbeid og deltakelse i TV-serien. Finskud har bistått med råd, utstyr og reparasjoner, og han ser positivt på Almaas' engasjement i landbruket. Han mener serien er god reklame for lokalområdet og landbruket generelt, og han har fått mange positive tilbakemeldinger fra folk i bygda og andre steder.
3 måneder siden
Premieren av «Hver gang vi møtes» på TV 2 samlet 550.000 seere det første døgnet, noe som er den beste premieren for serien siden 2019. Årets sesong har artister som Stein Torleif Bjella, Carola Häggkvist, Thomas Dybdahl, Ina Wroldsen, Kjartan Lauritzen, Astrid S og Jonas Benyoub. Fjorårets premiere hadde 435.000 seere, noe som viser en økning i seertall for årets sesong. Programmet hadde premiere 1. januar, som er tradisjon for TV 2.
3 måneder siden
TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte. Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen. «Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.