TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess.
Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene.
Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
TV Norge bekrefter en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som omhandler Almaas' overgang til livet som bonde, har blitt en stor seersuksess for kanalen, med seertall som ikke er sett siden 2005. Almaas har selv bekreftet nyheten om sesong 2. Første episode har hatt nesten 900 000 seere totalt, fordelt på tradisjonell TV og digitale plattformer. Serien har fulgt Almaas i hans nye hverdag på gården i Nes kommune.
2 måneder siden
Jon Almaas' serie «Jon blir bonde» har blitt en seersuksess for TVNorge, med 767.000 seere på under to uker. Serien følger Almaas og kona som forlater bylivet for å bli bønder på en gård i Nes. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttrykker stor glede over mottakelsen. Serien hadde allerede gode tall ved premieren med 334.000 seere. Almaas har fått støtte i sosiale medier, men også kritikk, blant annet fra Finansavisens redaktør Trygve Hegnar, som Almaas tar med ro.
16 dager siden
Jon Almaas' første år som bonde i programmet «Jon blir bonde» har i snitt blitt sett av 771.000 seere per episode. Programmet følger Almaas og kona Ellen på Braarud gård i Nes. Første episode er sett av 942.000 seere totalt. Serien er blant de mest populære på strømmetjenesten Max, og er nominert til Gullruten for beste karakterdrevne dokumentarserie og beste programleder. Almaas kjøpte Braarud gård i 2023 for 13 millioner kroner, og det kommer en sesong to av programmet.
1 måned siden
TVNorge opplever stor suksess med serien «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Programmet har de beste seertallene for kanalen siden 2005, og er svært populært på strømmetjenesten Max. Første episode har hatt nesten 900.000 seere totalt, og snittet per episode ligger på over 800.000. Almaas selv understreker at han faktisk er bonde og driver gården selv, uavhengig av TV-produksjonen.
10 dager siden
Fotballstjernen Erling Braut Haaland har latt seg begeistre av TV-programmet «Jon blir bonde», hvor Jon Almaas deler sitt første år som bonde. Haaland delte et bilde på Snapchat der han skrøt av programmet. Serien, som følger Almaas og konas overgang fra byliv til gårdsliv på Braarud gård i Nes, har blitt en stor suksess for TVNorge og kan vise til kanalens beste seertall siden 2005. Almaas har kommentert hyllesten og invitert Haaland til å spille for gårdens bedriftslag.
2 måneder siden
Jon Almaas og kona har kjøpt gård og blitt bønder, noe som er dokumentert i realityserien «Jon blir bonde». Serien gir seerne et innblikk i bondelivet og utfordringene knyttet til norsk landbruk. Serien viser at det ikke er så enkelt å drive gård, og den kan bidra til å øke forståelsen for bøndenes hverdag. Færre byfolk har kontakt med bønder i dag, noe som kan føre til manglende kunnskap om matproduksjon. Derfor er det positivt at en kjent person som Almaas engasjerer seg i landbruket, og han er ønsket som frontfigur av flere aktører.
3 måneder siden
Dokumentarserien «Familien Nerdrum» på NRK har oppnådd stor seersuksess med et gjennomsnitt på 900 000 seere for de to første episodene. Serien gir et innblikk i hverdagen til Nerdrum-familien og deres forberedelser til åpningen av Nerdrum-museet. NRK er overrasket over de høye seertallene, som vanligvis er forbeholdt humor- og dramaseriene. Over 300 000 har sett hele serien, og seertallene forventes å stige ytterligere. Til tross for suksessen, opplyser NRK at det ikke er planlagt en sesong 2.
3 måneder siden
Dokumentarserien «Familien Nerdrum» har oppnådd stor suksess på NRK, med et gjennomsnitt på 900 000 seere for de to første episodene. Serien, som omhandler den usedvanlige kunstnerfamilien Nerdrum, har overrasket NRK med sine høye seertall. Prosjektleder Svanhild Sveinsdotter Grov uttrykker begeistring over at serien har truffet et bredt publikum. Til tross for suksessen er det foreløpig ingen planer om en ny sesong av serien.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
1 måned siden
TV 2 rapporterer om en suksessfull start for sesong to av «Spillet». Premieren ble sendt på søndag og har samlet 537.000 seere det første døgnet, en økning fra fjorårets 398.000. Programredaktør Trygve Rønningen er svært fornøyd med de positive tilbakemeldingene og forventer at seertallene vil stige. Årets deltakere inkluderer profiler som Hanne Krogh, Oskar Westerlin, Sofie Karlstad og Jan Fredrik Karlsen.
1 måned siden
TV-serien «Team Pølsa» fortsetter sin suksess med over én million seere på første episode. Fredag samlet arrangementet i Granåsen 15.000 tilskuere. NRK melder om et snitt på 850.000 seere for serien, der episode tre allerede er sett av over 600.000. En kommentator i VG beskriver opplevelsen i Granåsen som et av de største øyeblikkene i ski-VM. NRK lover flere sterke opplevelser og overraskelser fremover.
3 måneder siden
TV 2s nye storsatsing «Boksen» hadde premiere torsdag og fikk en knallstart med rundt en halv million seere det første døgnet. Konseptet går ut på at deltakerne plasseres i hver sin boks, uten å vite hva som vil skje eller hvilke utfordringer de må møte. Programmet har allerede slått seertallene til «Norges dummeste» og «Spillet» ved deres respektive premierer. TV 2 er svært fornøyd med mottakelsen og forventer at seertallene vil øke i løpet av helgen. «Boksen» er utviklet av produksjonsselskapet Seefood i samarbeid med TV 2, og formatet er allerede solgt til flere land.
3 måneder siden
NRK bekrefter en ny sesong av portrettserien «A-laget» etter stor suksess i første sesong. Serien, hvor reportere med funksjonsvariasjoner intervjuer kjente personer, har blitt svært populær. Første episode med statsminister Jonas Gahr Støre ble sett av rundt 660.000 seere, mens andre episode med Herman Flesvig har passert en million visninger. Prosjektredaktør Marie Sjo uttaler at seriens suksess skyldes de dyktige reporterne og grundig forarbeid. Dagens episode har Fredrik Solvang som gjest, og neste uke er det Else Kåss Furuseth som skal intervjues.
1 måned siden
Artikkelen hyller TV-serien «Jon blir bonde» for å gi et viktig og oppløftende perspektiv på moderne, urbanisert liv. Serien følger Jon Almaas' overgang til gårdsdrift og fremhever verdien av matproduksjon, fellesskap og hardt arbeid. Forfatteren understreker seriens evne til å skape takknemlighet for matprodusenter og minne oss om grunnleggende verdier i en tid dominert av teknologi og overflod. Programmet beskrives som en motvekt til hverdagens stress og en påminnelse om hva som virkelig betyr noe.
3 måneder siden
NRK-dokumentaren «Familien Nerdrum» følger maleren Odd Nerdrum og hans families liv på Røvik gård. Serien har oppnådd stor popularitet med nesten 900 000 seere på de to første episodene. Seere har lagt merke til at datteren Myndin Nerdrum ikke er nevnt som hovedrolleinnehaver i introen eller rulleteksten. NRK bekrefter at Myndin bodde delvis i Oslo under innspillingen og ikke ønsket å være en hovedkarakter i serien. NRK tok hensyn til hennes ønske, og hun er derfor kun med i enkelte scener.