NRK bekrefter at det kommer en ny sesong av dokumentarserien «Leo og de farlige» med Leo Ajkic. Serien, som følger Ajkic i møte med noen av Norges farligste kriminelle som soner på ubestemt tid, ble en stor suksess med over en million seere per episode i første sesong.
Ajkic bekrefter selv at han er klar for å starte arbeidet med sesong to. Første sesong bestod av fire episoder.
Dokumentaren var den største strømmesuksessen fra NRKs faktaavdeling i fjor. Ajkic har også mottatt flere priser for sitt arbeid, blant annet fra Nobels Fredssenter og Mental Helse.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Leo Ajkic, kjent fra NRK-dokumentaren «Leo og de farlige», gir et kryptisk svar angående en mulig sesong to av serien. Serien har fått gode tilbakemeldinger og slått seerrekorder. Under Subjektprisen 2024 ble Ajkic spurt om en ny sesong, men svarte at han ikke har lov til å snakke om det enda. I tillegg til dette, uttrykte Ajkic sterke meninger om fast-fashion nettbutikker som Temu og Shein. Han kritiserer vestlige bedrifters historiske oppførsel og mener det er dobbeltmoralsk å kritisere Kina for det samme. Han understreker viktigheten av å gjøre grundig research før man kritiserer enkelte merker, og er selv bevisst på sine egne kjøp.
3 måneder siden
NRK bekrefter en ny sesong av portrettserien «A-laget» etter stor suksess i første sesong. Serien, hvor reportere med funksjonsvariasjoner intervjuer kjente personer, har blitt svært populær. Første episode med statsminister Jonas Gahr Støre ble sett av rundt 660.000 seere, mens andre episode med Herman Flesvig har passert en million visninger. Prosjektredaktør Marie Sjo uttaler at seriens suksess skyldes de dyktige reporterne og grundig forarbeid. Dagens episode har Fredrik Solvang som gjest, og neste uke er det Else Kåss Furuseth som skal intervjues.
2 måneder siden
Programleder Leo Ajkic selger en oppusset fireromsleilighet på Vestre Aker, kun fire måneder etter kjøpet. Leiligheten ble kjøpt gjennom hans firma, Leo Ajkic Ent AS, for 5.250.000 kroner i oktober 2024 og er nå priset til 6.790.000 kroner. Ajkic annonserte salget på Instagram, og ifølge annonsen er flere deler av leiligheten oppgradert, inkludert overflater, gulv, bad og kjøkken. Ajkic uttalte i oktober at kjøpet ikke var personlig. I høst hadde Ajkic suksess med NRK-serien «Leo og de farlige».
2 måneder siden
Første episode av dokumentarserien «Norge bak fasaden: Dødsenglene» har blitt sett av over én million seere på TV 2. Serien har hatt en betydelig økning i seertall siden den først ble publisert på TV 2 Play. TV 2s ledelse fremhever seriens viktighet for kanalens samfunnsoppdrag og evnen til å engasjere seere med viktige historier. Programredaktøren understreker at seriens evne til å sette dagsorden rundt et alvorlig tema er av stor betydning, spesielt for de som er berørt av problemstillingene som tas opp.
2 måneder siden
Første episode av dokumentarserien «Norge bak fasaden: Dødsenglene» har passert en million seere på TV 2 Play. TV 2s ledelse fremhever viktigheten av at serien setter dagsorden og skaper engasjement rundt et alvorlig tema. Seertallene har økt betraktelig siden publiseringen, og programredaktør Trygve Rønningen påpeker at det store engasjementet i sosiale medier viser at temaet berører mange.
3 måneder siden
Dokumentarserien «Familien Nerdrum» på NRK har oppnådd stor seersuksess med et gjennomsnitt på 900 000 seere for de to første episodene. Serien gir et innblikk i hverdagen til Nerdrum-familien og deres forberedelser til åpningen av Nerdrum-museet. NRK er overrasket over de høye seertallene, som vanligvis er forbeholdt humor- og dramaseriene. Over 300 000 har sett hele serien, og seertallene forventes å stige ytterligere. Til tross for suksessen, opplyser NRK at det ikke er planlagt en sesong 2.
1 måned siden
TVNorge har bekreftet en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som følger Almaas og hans kones overgang fra villalivet på Oslos vestkant til livet som bønder på Romerike, har vært en stor seersuksess. Programdirektør i Warner Bros. Discovery, Magnus Vatn, uttaler at seriens seertall har overgått forventningene. Første episode ble sett av 516 000 på TV og 386 000 digitalt. Arbeidet med sesong to er allerede i gang, og TVNorge ser frem til å følge ekteparets oppturer og nedturer på gården.
4 måneder siden
TV 2 melder om stor suksess for «Asbjørns julekalender». Premiereepisoden av årets sesong passerte én million seere, noe som er en ny personlig rekord for programleder Espen Eckbo. Til sammenligning hadde fjorårets mest sette episode 960.000 seere, og hele sesongen endte med et gjennomsnitt på 707.000 seere. De første tolv episodene i årets sesong har allerede oppnådd samme snitt som hele fjorårssesongen. Programredaktør i TV 2, Trygve Rønningen, er svært fornøyd med seertallene og roser Espen Eckbo og Seefood TV for jobben de har gjort.
3 måneder siden
Dokumentarserien «Familien Nerdrum» har oppnådd stor suksess på NRK, med et gjennomsnitt på 900 000 seere for de to første episodene. Serien, som omhandler den usedvanlige kunstnerfamilien Nerdrum, har overrasket NRK med sine høye seertall. Prosjektleder Svanhild Sveinsdotter Grov uttrykker begeistring over at serien har truffet et bredt publikum. Til tross for suksessen er det foreløpig ingen planer om en ny sesong av serien.
1 måned siden
TV Norge bekrefter en ny sesong av serien «Jon blir bonde» med Jon Almaas. Serien, som omhandler Almaas' overgang til livet som bonde, har blitt en stor seersuksess for kanalen, med seertall som ikke er sett siden 2005. Almaas har selv bekreftet nyheten om sesong 2. Første episode har hatt nesten 900 000 seere totalt, fordelt på tradisjonell TV og digitale plattformer. Serien har fulgt Almaas i hans nye hverdag på gården i Nes kommune.
1 måned siden
TV-serien «Team Pølsa» fortsetter sin suksess med over én million seere på første episode. Fredag samlet arrangementet i Granåsen 15.000 tilskuere. NRK melder om et snitt på 850.000 seere for serien, der episode tre allerede er sett av over 600.000. En kommentator i VG beskriver opplevelsen i Granåsen som et av de største øyeblikkene i ski-VM. NRK lover flere sterke opplevelser og overraskelser fremover.
7 dager siden
NRK har bekreftet at det kommer en ny sesong av TV-serien «Team Pølsa» i 2026. Serien har tidligere hatt et snitt på over 1,2 millioner seere og følger ungdommer med funksjonsnedsettelser som utfordrer seg selv. Den første sesongen besto av seks episoder, hvor deltakerne testet grenser og overvant hindringer. Den kommende sesongen vil introdusere nye deltakere, og finalerennet skal holdes i Holmenkollen. Øystein Pettersen, som var trener i første sesong, vender tilbake i samme rolle. Redaksjonssjef Randi Helland i NRK Fakta uttrykker glede over å lage en ny sesong og fremhever seriens betydning for både deltakere og publikum.
3 måneder siden
TV 2s nye realityserie «Boksen» har hatt stor suksess med 905.000 seere. Programmet, der 12 deltakere er innelåst i hver sin boks og må løse utfordringer, har blitt en seersuksess. Programredaktør Trygve Rønningen bekrefter at en ny sesong er bestilt fra produksjonsselskapet Seefood. Det norskutviklede formatet er allerede solgt til Danmark og Nederland, og flere andre land har også vist interesse for konseptet.
3 måneder siden
Sesong 16 av «Mesternes mester» hadde premiere med 900.000 seere, noe som er på samme nivå som fjorårets premiere. Til sammenligning hadde premieren i 2023 1.039.000 seere. Til tross for en liten nedgang i seertall for premieren, var 2024-sesongen NRKs mest sette program med et snitt på 1,2 millioner seere per episode. Prosjektredaktør i NRK, Pia Basberg, sier at dette er en god start og forventer at seertallene vil stige på NRK TV. Hun lover en energisk sesong med nye konkurranser, gripende portretter og godt samhold.
17 dager siden
Jon Almaas' første år som bonde i programmet «Jon blir bonde» har i snitt blitt sett av 771.000 seere per episode. Programmet følger Almaas og kona Ellen på Braarud gård i Nes. Første episode er sett av 942.000 seere totalt. Serien er blant de mest populære på strømmetjenesten Max, og er nominert til Gullruten for beste karakterdrevne dokumentarserie og beste programleder. Almaas kjøpte Braarud gård i 2023 for 13 millioner kroner, og det kommer en sesong to av programmet.