Øyenbrynspiercingen, et ikonisk kroppssmykke fra 2000-tallet, opplever nå en markant popularitetsøkning, spesielt blant Generasjon Z. Cecilia Kristensen, daglig leder i Posh piercing, bekrefter en nesten 40 prosent økning i etterspørselen det siste året. Aldersgruppen 15 til 25 år utgjør hoveddelen av kundene, med en jevn fordeling mellom kvinner og menn.
Disse motebevisste ungdommene søker ofte en «helhetlig look» som inkluderer klær, sminke og flere synlige piercinger, drevet av den bredere Y2K-bølgen. Mens tidligere stjerner som Fergie og Marit Bjørgen bar ringer, er små, diskrete gullfargede kuler på 3 millimeter nå den foretrukne stilen.
Kristensen gir også råd om hygiene og etterbehandling for de som ønsker å ta en øyenbrynspiercing. Trenden er også omtalt i internasjonale magasiner som Fashion Journal og GQ, sistnevnte knyttet populariteten til Jacob Elordis rollefigur i filmen «Saltburn».