Nyhetssaker
Nettavisen nyheter: 3T kritiseres for kleskoder og identifiserbare bilder
Artikkel

3T kritiseres for kleskoder og identifiserbare bilder

Treningssenterkjeden 3T møter kritikk for sine kleskoder og bruken av identifiserbare bilder på en intern plakat. En tidligere kunde hevder reglene er for strenge og at bildebruken er uakseptabel, noe som har skapt debatt.

2 måneder siden siste oppdatering

2 min lesetid

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Treningssenteret 3T kritiseres for strenge kleskoder og bruk av identifiserbare bilder på en intern plakat.

Sammendrag

Treningssenterkjeden 3T er i hardt vær etter at en intern plakat, ment kun for ansatte, ble lekket. Ellen Fossdal Skjelsbæk, en tidligere kunde som har byttet til Kaliber i Trondheim, kritiserer 3T for angivelig strenge kleskoder som forbyr åpen rygg, visning av bryst og krever knelange shortser.

Hun hevder også at den interne plakaten, som skulle danne grunnlag for offentlige regler, avbildet identifiserbare mennesker. Markedssjef i 3T, Monica Berg Stothard, bekrefter at plakaten var intern og sier selskapet tar reaksjonene på alvor.

Stothard understreker at fremstillingen i sosiale medier ikke gir et riktig bilde av 3Ts kleskoder, som er ment å fremme trivsel og mindre kroppsfokus, og at både kvinner og menn kan trene i shorts og singlet. 3T gjennomgår nå interne rutiner og kommunikasjon for å tydeliggjøre sine intensjoner.

Kontekst

Ellen Fossdal Skjelsbæk

Monica Berg Stothard

3T

Kaliber

Nettavisen

VG

Trondheim

3T: Kleskoder og bildebruk skaper kritikk